Google wprowadza do AdWords kampanie rozszerzone
W AdWords, systemie reklamowym Google, jest udostępniana opcja kampanii rozszerzonych, która umożliwia łatwiejsze zarządzanie - w ramach jednej kampanii - reklamami wyświetlanymi na różnych urządzeniach i w różnym czasie.
W ramach nowej opcji reklamodawca nie musi prowadzić w AdWords kilku osobnych kampanii ani korzystać z różnych rozszerzeń i porównywać danych z kilku raportów, żeby zlecać emisję reklam dostosowanych do różnych urządzeń i sytuacji (pory dnia, lokalizacji), w których czytają je odbiorcy. Dzięki tzw. dostosowaniom stawek można zarządzać reklamami wyświetlanymi w oparciu o urządzenie, lokalizację, porę dnia i inne czynniki w ramach jednej kampanii. A reklamy będą wyświetlane na wszystkich urządzeniach z odpowiednim tekstem, linkiem do podstrony, aplikacją lub rozszerzeniem, bez potrzeby edytowania poszczególnych kampanii w sposób uwzględniający wszystkie możliwe kombinacje. W przyszłości opcja umożliwi też uwzględnianie połączeń telefonicznych i pobrań aplikacji jako konwersji w raportach podsumowujących.
Kampanie rozszerzone jako opcja do wyboru pojawią się w AdWords w ciągu kilku nadchodzących tygodni. Natomiast na stałe we wszystkich kampaniach zostaną wprowadzone w połowie br.
Google uzasadnia, że kampanie rozszerzone mają ułatwić marketerom dotarcie z optymalnie dopasowanymi reklamami do odbiorców, z których coraz więcej każdego dnia korzysta z sieci na kilku różnych urządzeniach.
Dołącz do dyskusji: Google wprowadza do AdWords kampanie rozszerzone