Więcej sztucznej inteligencji w produktach Google
Google poinformowało o wprowadzeniu nowych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji do usług Google Cloud i Google Workspace. Ponadto koncern udostępnia deweloperom nowe narzędzia umożliwiające zastosowanie generatywnej AI do testowania nowych pomysłów i tworzenia prototypów.
Google podkreśla, że jest teraz w kluczowym punkcie swojej drogi rozwoju sztucznej inteligencji. W zeszłym miesiącu, w odpowiedzi na rosnącą w zawrotnym tempie popularność generatora tekstu ChatGPT, koncern zapowiedział testy własnego chatbota o nazwie Bard, który ma działać w oparciu o język aplikacji LaMDA i docelowo zostać dołączony do wyszukiwarki. Jak zaznacza Google, zależy mu na tym, by skomplikowane zagadnienia chatbot wyjaśniał przystępnym językiem.
Teraz Google ogłosiło, że programiści i firmy mogą wypróbować nowe interfejsy API oraz produkty i usługi umożliwiające bezpieczne i skalowalne tworzenie rozwiązań przy użyciu modeli sztucznej inteligencji za pośrednictwem Google Cloud i nowego środowiska prototypowania o nazwie MakerSuite. Natomiast Google Workspace wzbogaci się o nowe funkcje, mające ułatwiać korzystanie z potencjału generatywnej sztucznej inteligencji do tworzenia, komunikacji i współpracy.
PaLM API i MakerSuite – generatywna sztuczna inteligencja do testowania nowych pomysłów i tworzenia prototypów
Dla deweloperów, którzy chcą eksperymentować z AI, Google przygotowało PaLM API, umożliwiające wykorzystywanie modeli językowych. Do korzystania z API firma przygotowała narzędzie MakerSuite, które pomaga zamieniać pomysły na prototypy.
W przyszłości Google planuje wprowadzić do MakerSuite funkcje natychmiastowe (prompt engineering), generowanie danych syntetycznych oraz możliwość dostosowywania własnych modeli.
Z PaLM API i MakerSuite mogą już korzystać wybrani deweloperzy w ramach prywatnej wersji przedpremierowej. Wkrótce mają zostać ogłoszone zapisy na listę oczekujących.
Możliwości generatywnej AI w Google Cloud
Google zaprasza deweloperów, którzy chcą tworzyć i ulepszać własne modele i aplikacje za pomocą generatywnej AI, do korzystania z modeli AI na platformie Google Cloud. Lista firmowych rozwiązań AI w Google Cloud ma wzbogacić się o nowe zastosowania generatywnej AI, dzięki czemu deweloperzy i organizacje uzyskają możliwość tworzenia rozwiązań w zakresie prywatności i bezpieczeństwa na poziomie korporacyjnym. Będą oni mogli także zintegrować swoje rozwiązania z dotychczas wykorzystywanymi usługami Google Cloud.
Jak informuje Google, firmy i programiści już od jakiegoś czasu tworzą i wdrażają modele systemów uczących się oraz opracowują i skalują aplikacje AI na platformie Vertex AI w Google Cloud. Teraz do wykorzystania będą modele bazowe, najpierw te służące do generowania tekstu i grafiki, a z czasem także modele audio i wideo.
Z kolei kreator aplikacji (App Builder) wykorzystujących generatywną AI wychodzi naprzeciw potrzebom firm i instytucji, które chcą mieć własne czaty i aplikacje asystujące wykorzystujące sztuczną inteligencję.
"Kreator łączy przepływy konwersacji z nowatorskim podejściem do wyszukiwania informacji i nowymi modelami bazowymi. Dzięki niemu w ciągu kilku godzin lub nawet minut można skompilować aplikację używającą generatywnej AI." - informuje Google.
O tym jak działa obsługa generatywnej sztucznej inteligencji w Vertex AI oraz kreator aplikacji wykorzystujących generatywną AI, mogą obecnie przekonać się zaufani testerzy.
Google Workspace z nowymi funkcjami generatywnej sztucznej inteligencji
Ograniczona liczba zaufanych testerów w ciągu kilku najbliższych tygodni będzie mogła także wypróbować nowy zestaw funkcji używających AI, które usprawniają pisanie w Gmailu i Dokumentach Google.
Jak zapowiada Google, będzie można po prostu wpisać temat, o którym chce się napisać, a od razu pojawi się propozycja gotowego tekstu. Wygenerowaną wiadomość będzie można następnie skrócić albo poprawić.
"Jesteśmy bardzo podekscytowani potencjałem generatywnej sztucznej inteligencji i możliwościami, które ona otworzy — od pomagania ludziom w kreatywnym wyrażaniu siebie, przez pomoc programistom w tworzeniu zupełnie nowych typów aplikacji, po zmianę sposobu, w jaki firmy i instytucje angażują swoich klientów i odbiorców. W nadchodzących tygodniach i miesiącach nieraz będziemy jeszcze o tym mówić." - zapowiada Thomas Kurian, CEO, Google Cloud.
Dołącz do dyskusji: Więcej sztucznej inteligencji w produktach Google