Google przejmuje Rangespan, aby ulepszyć usługi e-commerce
Zajmująca się optymalizowaniem sprzedaży produktów i usług firma Rangespan została przejęta przez Google.
Twórcy Rangespan dotąd oferowali zewnętrznym firmom prognozowanie zapotrzebowania na poszczególne produkty i usługi. Jednocześnie analizowano bieżące trendy oraz badano preferencje konsumentów. Rangespan pomagał swoim klientom w doskonaleniu produktów oraz wyszukiwaniu najodpowiedniejszych kontaktów biznesowych. Wszystko to miało na celu optymalizowanie sprzedaży po wprowadzeniu produktów i usług na rynek.
Wraz z przejęciem przez Google londyńska firma zakończy swoją dotychczasową działalność, a jej twórcy zostaną pracownikami kalifornijskiego koncernu. Spekuluje się, że ich rola będzie miała szczególny związek z usługą Google Shopping (Zakupy Google).
Szczegóły finansowe przejęcia nie zostały ujawnione. Należy jednak zaznaczyć, że w grudniu ubiegłego roku Rangespan otrzymał 5 mln dolarów od funduszu Octopus Investments w ramach pierwszej rundy dofinansowania.
Rangespan jest trzecim w tym roku podmiotem kupionym przez Google. Wcześniej kalifornijski gigant wszedł w posiadanie specjalizującej się w technologii sztucznej inteligencji firmy DeepMind (więcej na ten temat), a także usługi Spider.io zwalczającej malware.
Dołącz do dyskusji: Google przejmuje Rangespan, aby ulepszyć usługi e-commerce