Google Play chce zwiększyć bezpieczeństwo aplikacji. Wprowadzi dodatkowe wymagania dla deweloperów
Google zapowiedział, że w niedługim czasie wprowadzi nowe wymagania dla deweloperów aplikacji, którzy będą musieli podać między innymi swój fizyczny adres zamieszkania oraz korzystać z dwuetapowej weryfikacji przy logowaniu do konta w sklepie. Dodatkowe zabezpieczenia mają przeciwdziałać zjawisku tworzenia fikcyjnych kont i zwiększyć ochronę użytkowników przed oszustwami.
Google Play jest obecnie, obok App Store jednym z dwóch największych na świecie sklepów z aplikacjami mobilnymi. Zgodnie z danymi firmy Sensor Tower w 2020 r. z Google Play ściągnięto aplikacje 108,5 mld razy, zaś użytkownicy zapłacili za nie w sumie 38,6 mld dol.
Dodatkowe zabezpieczenia
Google Play nie jest niestety wolny od oferowania w tym sklepie groźnych aplikacji, które są dostępne za pośrednictwem fałszywych kont przeznaczonych do oszukiwania użytkowników i wyłudzania od nich pieniędzy oraz danych.
Czytaj także: Google chce chronić osoby nękane w internecie. "Tego typu praktyki staną się mniej opłacalne"
Google co pewien czas przeprowadza akcje usuwania szkodliwych aplikacji, teraz zapowiedział nowe formy zabezpieczeń przed tym zjawiskiem.
Google poinformował, że w nadchodzącym czasie pojawią dodatkowe wymagania dla deweloperów oferujących swoje aplikacje w Google Play. Aby zalogować się do swojego konta będą oni musieli korzystać z dwuetapowej weryfikacji za pomocą telefonu lub fizycznego klucza.
Dodatkowo każdy z obecnych i przyszłych deweloperów, aby móc oferować w Google Play swoje aplikacje będzie musiał podać oprócz adresu e-mail i numeru telefonu także adres zamieszkania.
Google wyjaśnia, że wprowadza zmiany, aby zapewnić bezpieczeństwo Google Play i lepiej służyć społeczności programistów oraz upewnić się, że każde konto jest tworzone przez prawdziwą osobę z prawdziwymi danymi kontaktowymi. W konsekwencji ma także wzrosnąć bezpieczeństwo użytkowników, którzy w mniejszym zakresie będą narażeni na ewentualne oszustwa.
W pierwszym kwartale br. koncern Alphabet, właściciel m.in. grupy Google, osiągnął wzrost przychodów o 34,4 proc. do 55,31 mld dolarów i zysku netto z 6,84 do 17,93 mld dolarów. Przychody reklamowe YouTube’a zwiększyły się dużo mocniej niż sieci reklamowej Google.
Czytaj także: Unia szykuje nowe dochodzenie w sprawie Google
Dołącz do dyskusji: Google Play chce zwiększyć bezpieczeństwo aplikacji. Wprowadzi dodatkowe wymagania dla deweloperów