SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google Play usuwa aplikacje z reklamami na ekranie blokady smartfona. „Ostateczne rozwiązanie korzystne dla użytkowników”

Google wprowadził zmiany w regulaminie sklepu internetowego Google Play. Zgodnie z nimi z oferty będę usuwane aplikacje wyświetlające użytkownikom reklamy na ekranie blokady smartfona. - Google chcąc zarabiać na reklamach mobilnych musi dbać o ich jakość. Banery wyświetlane na ekranie blokady można określić jako malware, obecne rozwiązanie jest korzystne dla użytkowników, a reklamodawcy muszą poszukać innych sposobów monetyzacji - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci rynku mobile.

Wprowadzając zmiany w regulaminie Google chce walczyć z aplikacjami, które podczas swojego funkcjonowania na ekranie blokady smartfona zamieszczają reklamy, co w dużym stopniu utrudnia korzystanie z urządzenia i powoduje irytację użytkowników.

W nowym regulaminie Google Play podkreślono, że reklamy na ekranie blokady nie mogą być stosowane przez żadne aplikacje, których jedynym zadaniem nie jest blokowanie ekranu urządzenia. Oznacza to w praktyce, że na zablokowanym wyświetlaczu nie mogą pojawić się reklamy w takich programach jak np. odtwarzacze muzyczne, antywirusy czy aplikacje do zarządzania plikami.

Google zastrzega też nieco szerzej, że w Google Play nie powinny pojawiać się aplikacje, które stosują sposoby monetyzacji zakłócające normalne i wygodne korzystanie ze smartfona lub tabletu przez użytkownika.

W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci segmentu aplikacji mobilnych nie mają wątpliwości co do motywów którymi kierował się Google wprowadzając nowy regulamin. Uważają też za oczywiste, że zmiany są korzystne dla użytkowników.

- Shady lock screen ad działa na prostej zasadzie -przy instalacji aplikacja umieszcza domyślny lock screen, który emituje reklamy. Przed odblokowaniem telefonu użytkownik widzi irytujący i nieoczekiwany przekaz -wyjaśnia Konrad Spoczyński, CEO Result Media. - Google stara się coraz bardziej zwiększać ruch na urządzeniach mobilnych. Jest to związane z faktem, że coraz częściej to telefon jest urządzeniem, za pomocą którego przeglądamy Internet. W Polsce to mobile generuje więcej zapytań w wyszukiwarce niż desktop.

Według naszego rozmówcy żeby zarabiać na reklamach emitowanych na urządzeniach mobilnych Google musi sprawić, aby reklamy nie były intruzywne, a internauci chętnie w nie klikali.

- Z tego powodu pojawiają się zalecenia, a w zasadzie wymuszenia na wydawcach, by serwisy miały swoje wersje mobilne -przypomina Konrad Spoczyński. - Na nich właśnie wyświetlane są reklamy bez błędów, a także eliminowane są uciążliwe formaty, które negatywnie wpływają na postrzeganie reklam. Google jako właściciel systemu Android chce być przyjazny dla użytkowników, aby zachować stały wzrost urządzeń właśnie z systemu Android. Aplikacje wykorzystujące namolne reklamy shady lock screen zostały zablokowane ze względu na dobro i wygodę użytkowników -przekonuje Spoczyński. W podobnym duchu zmiany wprowadzone w Google Play ocenia Bartosz Drozdowski, CEO Mobile Rockets.

- Generalnie powiadomienia wysyłane przez aplikacje a dotyczące zewnętrznych produktów i marek, tu opisane jako „lock screen ads” od dawna są w odwrocie -zauważa Drozdowski. - Zapewne w Polsce nie zyskały szerokiej popularności ze względu na niski zasięg. Ponadto, aplikacje które pozwalały na takie opcje reklamowe można określić jako malware. Google po prostu finalnie rozwiązuje sprawę, dodając zakaz takich praktyk do regulaminu. Jest to dobre dla użytkowników, natomiast z perspektywy reklamodawcy push w połączeniu z danymi o użytkowniku i geotargetowaniem jest na pewno skutecznym rozwiązaniem. W Polsce podobnie skutecznym, ale o dużym zasięgu są kampanie oparte na SMS/MMS/video MMS -zaznacza Drozdowski.

Dołącz do dyskusji: Google Play usuwa aplikacje z reklamami na ekranie blokady smartfona. „Ostateczne rozwiązanie korzystne dla użytkowników”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Alek
Tak , zgadzam się w 100 % , utrudniają to może za dużo powiedziane , ale na pewno irytują, bodajże w social media manager czytałem o tych reklamach, najprawdopodobniej w artykule na stronie. Czy zmiany wyjdą na plus to się jeszcze okaże, póki co to błąd na za błędem był...
odpowiedź