Google wprowadza dodatkowe opcje kontroli reklam w wyszukiwarce, YouTube i Discover
Google zaczął wprowadzać "Moje Centrum Reklam". Funkcja ta pozwala użytkownikom kontrolować rodzaj reklam, które widzą w wyszukiwarce, YouTube i Discover.
Po zalogowaniu się w Google użytkownicy mogą uzyskać dostęp do "Mojego Centrum Reklam" bezpośrednio z reklam wyświetlanych na platformach i mogą wyświetlać więcej marek i tematów, które im się podobają, a mniej tych, których nie lubią. Chodzi o to, aby ułatwić użytkownikom znajdowanie kontrolek i wprowadzanie zmian.
"Moje Centrum Reklam" to samodzielna usługa, taka jak Google Moja Aktywność, która umożliwia użytkownikom przeglądanie zebranych danych dotyczących czasu spędzonego na wyszukiwaniu, witrynach, oglądaniu filmów oraz zarządzanie nimi.
- Około 260 milionów użytkowników miesięcznie uzyskuje dostęp do usług, takich jak Google My Activity, które „wzmocniły naszą pewność, że duża populacja będzie zainteresowana tego rodzaju doświadczeniami” - powiedziała Karin Hennessy, menedżer produktu grupy ds. prywatności i zaufania użytkowników w Google. - Dzięki niej dowiemy się więcej o tym, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z tymi różnymi funkcjami, które zostaną uruchomione właśnie teraz.
Obecnie kontrola personalizacji reklam Google i wybór kategorii poufnych mają zastosowanie do usług Google oraz witryn i aplikacji innych firm. To, co się zmienia, to uwzględnianie tematów i marek, a włączenie kontroli podrzędnych nie będzie miało zastosowania do usług innych niż Google, ponieważ firma nadal przygotowuje się do przejścia ze śledzenia w wielu witrynach.
Google początkowo wprowadził "Moje Centrum Reklam" w maju 2022 r. Firma zaprojektowała tę funkcję, aby zapewnić konsumentom większą kontrolę nad reklamami w ulubionych witrynach i aplikacjach.
Z jednej strony konsumenci mogą blokować określone reklamy i dowiedzieć się więcej o informacjach wykorzystywanych do personalizowania ich reklam, z drugiej - reklamodawcy mogą uzyskać wgląd w to, jakie reklamy są blokowane i dlaczego.
Google dodało również więcej opcji kontroli działań służących do personalizacji reklam, rozszerzając opcje kontroli prywatności, takie jak źródła danych – w szczególności Aktywność w internecie i aplikacjach oraz Historia w YouTube, które służą do personalizacji reklam. Rozszerzono też możliwość wyświetlania mniejszej liczby reklam z tzw. kategorii wrażliwych(takich, jak alkohol, randki, hazard, ciąża i rodzicielstwo oraz utrata wagi). Ta funkcja była wcześniej dostępna tylko w YouTube i sieci reklamowej.
Komunikaty reklamowe zostały wzbogacone o nowe strony reklamodawców. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do ujawnień w nowym panelu "Moje Centrum Reklam", aby zobaczyć reklamy wyświetlane przez określonego zweryfikowanego reklamodawcę w ciągu ostatnich 30 dni.
Google ułatwiło też całkowite wyłączenie personalizacji reklam. Reklamy będą nadal wyświetlane, ale konsumenci mogą uznać je za mniej trafne lub przydatne.
Dane dotyczące preferencji nie są udostępniane reklamodawcom, nawet w formie zbiorczej, ale firma planuje zbadać, jak bardzo tego typu dane mogą być przydatne w doskonaleniu przekazu.
Dołącz do dyskusji: Google wprowadza dodatkowe opcje kontroli reklam w wyszukiwarce, YouTube i Discover