Google ogranicza wyświetlanie reklam firmom z niepotwierdzoną historią
Google ogłosiło nowe podejście do poprawy przejrzystości reklam w ramach programu „Poznaj się”. Zasada “Ograniczone wyświetlanie reklam” ma na celu zmniejszenie ryzyka oszustw i zapobieganie mylącym i wprowadzającym w błąd reklamom.
– Chociaż chcemy zapewnić użytkownikom możliwość interakcji z trafnymi i pomocnymi reklamami, ta zasada zmniejszy ryzyko, że zobaczą wprowadzającą w błąd lub mylącą reklamę od reklamodawcy o niepotwierdzonej historii – napisał na blogu Alejandro Borgia, dyrektor ds. zarządzania produktami w Google.
Zasady, które będą wprowadzane stopniowo, będą miały zastosowanie do tych reklamodawców, którzy będą kierować swoje kampanie reklamowe na określone marki.
Na przykład Google wdroży tę zasadę, jeśli związek między reklamodawcą a marką, do której odnosi się jego reklama, jest niejasny. Jest to obszar, w którym Google chce mieć pewność, że użytkownicy wchodząc w interakcję z reklamą dobrze wiedzą, z kim mają do czynienia.
Reklamodawcy, którzy nie mają pozytywnej, trwałej historii “dobrego zachowania”, mogą mieć - w związku z nowymi zasadami - ograniczoną liczbę wyświetleń zw miarę budowania swojej historii na platformie.
Google przekazał także reklamodawcom wskazówki, które mogą wykorzystać w kampaniach, aby stworzyć przejrzyste reklamy – m.in. przypinając swoją domenę do tytułu reklamy, zwłaszcza jeśli nie jest to marka powszechnie znana w internecie.
"Ważne jest dla nas również, aby nasza platforma była otwarta dla nowych reklamodawców i dawała im możliwość dostarczania przydatnych doświadczeń” – napisano na blogu. - „Ta zasada nie blokuje ani nie usuwa żadnych reklam z naszej platformy, a wszelkie ograniczenia dotyczące reklam będą miały zastosowanie tylko w określonych sytuacjach, np. gdy użytkownik może zostać zdezorientowany tożsamością marki reklamodawcy”.
Dołącz do dyskusji: Google ogranicza wyświetlanie reklam firmom z niepotwierdzoną historią