Google odświeża logo i wyszukiwarkę
Potwierdziły się informacje o nowym logo Google. Kalifornijski gigant zapowiedział również nowy interfejs swojej wyszukiwarki.
Nowe logo Google zostało całkowicie spłaszczone, czym wpisuje się w graficzny styl projektowania „flat”. Zastosowano nieco jaśniejsze, bardziej pastelowe kolory.
Nieoficjalne informacje na temat redesignu pojawiły się już kilka tygodni temu wskutek odkrycia grafiki w jednej z testowych wersji przeglądarki Chrome dla Androida (przeczytaj o tym więcej).
Poprzednia zmiana logo Google’a miała miejsce w 2010 roku. Wówczas zrezygnowano z cieni oraz znaku handlowego trademark.
Zmiany obejmą również wyszukiwarkę. Usunięty zostanie czarny pasek dający dostęp do innych serwisów Google’a. W jego miejsce, w prawym górnym rogu pojawić ma się menu, w którym każdy użytkownik znajdzie listę najczęściej wykorzystywanych przez siebie usług. Rozwiązanie to ma być uniwersalne i działać zarówno na desktopach jak i urządzeniach mobilnych.
Nowości będą wprowadzane stopniowo u kolejnych użytkowników.
W ostatnim czasie swoje logo zmienił również inny internetowy gigant - Yahoo (więcej na ten temat).
W lipcu br. serwisy Google odwiedziło 18,29 mln polskich internautów, a samą wyszukiwarkę - 18,07 mln (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: Google odświeża logo i wyszukiwarkę