Google: nowy algorytm wyszukiwarki także w Polsce
Google rozszerza zasięg nowego algorytmu swojej wyszukiwarki na wiele nowych języków, w tym język polski.
Internetowy gigant wprowadził istotne zmiany do algorytmu odpowiedzialnego za ranking stron w wynikach wyszukiwania pod koniec lutego tego roku (więcej na ten temat). Cel - obniżenie rankingu niskiej jakości stron, czyli przede wszystkim tzw. farm treści kopiujących artykuły z innych serwisów, przy jednoczesnym promowaniu witryn z oryginalnymi, wysokiej jakości treściami.
Początkowo aktualizacja pod nazwą Panda funkcjonowała tylko w USA, a od kwietnia obejmowała wszystkie angielskojęzyczne frazy. Teraz Google wdraża te same ulepszenia dla zapytań w wielu innych językach, w tym w języku polskim. Wyjątek stanowią chiński, japoński oraz koreański - nad frazami w tych językach firma nadal pracuje.
W przypadku większości języków zmiany mają dotyczyć średnio 6-9 proc. zapytań w stopniu, który może być zauważalny dla użytkowników. To mniej niż podczas pierwszego wprowadzenia Pandy, które dotknęło prawie 12 proc. angielskojęzycznych zapytań.
Pierwsze analizy efektów działania nowego algorytmu, o których więcej pisaliśmy tutaj (więcej na ten temat), pokazały że generalnie zmiana przynosi pożądany skutek, jako że spora grupa niskiej jakości domen znacząco straciła na pozycji w wynikach wyszukiwania.
Natomiast dla webmasterów, którzy odnoszą wrażenie że nowy algorytm negatywnie wpływa na widoczność ich witryn w wynikach wyszukiwania, Google oferuje porady w jaki sposób należy budować witryny dobrej jakości (wpis w jęz. ang.). Ponadto na polskim forum pomocy dla webmasterów uruchomiony został specjalny wątek poświęcony dyskusjom nad algorytmem Panda.
Dołącz do dyskusji: Google: nowy algorytm wyszukiwarki także w Polsce