Google i Facebook będą wspólnie sprzedawać reklamy
Google ogłosił oficjalnie partnerstwo z Facebookiem, co ma pomóc obu firmom w zwiększeniu przychodu ze sprzedaży reklam.
Współpraca obu firm ma związek z platformą Facebook Exchange (FBX), w ramach której klienci są rozliczani na zasadach real-time bidding. W rezultacie w ciągu najbliższych kilku miesięcy użytkownicy należącej do Google aplikacji DoubleClick Bid Manager otrzymają możliwość wykupowania reklamy na Facebooku.
- Partnerstwo jest kluczem do sukcesu firmy Google. Tak więc jesteśmy podekscytowani wprowadzeniem nowego rozwiązania, które pomoże naszym klientom osiągnąć sukces poprzez współpracę z Facebookiem i jego programem FBX. Zawsze szukamy sposobów, które będą służyć naszym klientom jeszcze lepiej - tłumaczy Google na swojej stronie.
Nie jest jasne, która firma zainicjowała współpracę. Niektóre komentarze wskazują na Google’a. DoubleClick Bid Manager do tej pory zapewniał bowiem możliwość zakupu reklam na wielu różnych platformach, ale zupełnie pomijał FBX, którego pozycja rosła. Aby zapobiec odpływowi klientów, gigant z Mountain View zdecydował się na zawiązanie współpracy z Facebookiem.
Program FBX działa od 2012 roku i pozwala licytować reklamy adresowane do wybranych typów użytkowników w oparciu o mechanizmy ich śledzenia bazujące na plikach cookie. DoubleClick Bid Manager został natomiast w 2010 roku odkupiony od Invite Media. Dzięki niemu możliwe jest kupowanie reklam na kilkudziesięciu platformach na całym świecie. Sama firma DoubleClick należy do Google’a od 5 lat.
W II kwartale br. Facebook zanotował 1,81 mld dolarów przychodów, z czego 88 proc. stanowiły wpływy reklamowe (zobacz szczegóły). Natomiast wpływy Google w II kwartale br. wyniosły 14,9 mld dolarów (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Google i Facebook będą wspólnie sprzedawać reklamy