Golden Drum: Grand Prix i tytuł najlepszej agencji dla Change Integrated
Siedem projektów polskich agencji zdobyło nagrody w konkursie Golden Drum. Change Integrated wyróżniono Grand Prix za kampanię Skody Superb i uznano za najlepszą agencję niezależną.
W tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Golden Drum w Portorożu na shortlistach znalazło się 17 projektów zgłoszonych przez polskie agencje (więcej na ten temat). Ostatecznie nagrody zdobyło siedem kampanii. I tak Złoty Bęben oraz Grand Prix w kategorii "Reklama filmowa" otrzymały spoty reklamowe Skody Superb Kombi przygotowane przez Change Integrated. Były one jednocześnie emitowane w TVP1 i TVP2. W jednej reklamie bagażnik auta był zamknięty, a napis zachęcał widzów do zmiany kanału na drugi, żeby otworzyć bagażnik. W drugim spocie samochód miał otwarty bagażnik. Taki przekaz miał podkreślać, że bagażnik w Skodzie Superb Kombi można otwierać i zamykać zdalnie. Reklamy te otrzymały już Brązowego Lwa na tegorocznym festiwalu w Cannes (więcej na ten temat).
Poza tym Change Intergrated zdobyła nagrodę dla najlepszej agencji niezależnej i najlepszej w regionie Morza Bałtyckiego. Przypomnijmy, że aż sześć projektów tej firmy było nominowane w poszczególnych kategoriach. Natomiast dwa lata temu Change Intergrated otrzymała na Golden Drum tytuł najlepszej w ogóle agencji reklamowej (więcej na ten temat). Z kolei w br. za najlepszy dom produkcyjny uznano Film Produkcję, przyznając firmie wyróżnienie Ciemnej Nike. Tytuł najlepszej sieciowej agencji reklamowej otrzymała DDB.
Złote Bębny na Golden Drum otrzymały jeszcze dwie kampanie przygotowane przez polskie agencje. I tak w kategorii „Outdoor" tę nagrodę przyznano reklamie kremu dla niemowląt Alpika, którą agencja McCann Erickson przygotowała na zlecenie firmy Polmedica. Layout pod hasłem „Kiedy skóra niemowlaka parzy" pokazuje upieczonego tosta wetkniętego w... pupę niewolaka.
Z kolei w kategorii „Design & Art Direction” Złoty Bęben otrzymała kampania „Ocal dzieci w Internecie” zrealizowana przez Publicis dla Fundacji Dzieci Niczyje. Głównie wyróżniono wykorzystane w tej akcji nietypowe nośniki: ulotki z dziecięcymi majteczkami, koło których narysowana była internetowa łapka-kursor. Ulotki były rozkładane między ubraniami w sklepach z odzieżą, żeby zwracać uwagę klientów na problem pedofilii w internecie.
Dwa Srebne Bębny zdobyły reklamy przygotowane przez Saatchi& Saatchi Polska. Layout reklamujący preparat Otrivin (Novartis Poland) miał za zadanie pokazywać nadprzyrodzone zdolności niezatkanych nosów, a reklama Arielu (Procter & Gamble) - to, że dzięki temu proszkowi do prania nawet stare ubrania (wyprodukowane w krajach, które już nie istnieją) zachowują niezmienione kolory.
Natomiast w kategorii „Interactive” Srebrny Bęben przyznano akcji „Wielka Inwazja Małego Głoda” zrealizowanej przez agencję Heureka dla marki Danio. Kampania przez dwa miesiące była prowadzona w internetowych serwisach społecznościowych, głównie na Facebooku. W akcji zachęcano użytkowników do walki z Małym Głodem, m.in. poprzez zdobywanie jego maskotek dołączanych do serków Danio oraz zamieszczanie ich zdjęć w internecie.
Z kolei w kategorii „Public Relations" Srebrny Bęben otrzymała kampania „Brita Tester” zrealizowana przez agencję Ciszewski PR. Celem akcji było zbudowanie świadomości marki Brita, zapoczątkowanie dyskusji o piciu wody kranowej oraz przekonanie Polaków, że wodę z kranu można bezpiecznie pić.
Ponadto wśród 12 osób, których osobowości i dokonania wywarły największy wpływ na rozwój kreatywny branży reklamowej w nowej Europie, znalazło się trzech Polaków. Uhonorowani w ten sposób zostali Dariusz Zatorski – dyrektor kreatywny DDB wcześniej pracujący m.in. w JWT Warsaw (więcej na jego temat), Jarosław Ziębiński – kierujący obecnie agencją Leo Burnett w Azji i Australii, a wcześniej w Europie Środkowo-Wschodniej (więcej na jego temat), oraz Mariusz Jan Demner, założyciel austriackiej agencji reklamowej Demner, Merlicek & Bergmann.
Dołącz do dyskusji: Golden Drum: Grand Prix i tytuł najlepszej agencji dla Change Integrated