Globalny rynek esportu będzie w 2019 r. wart 1,1 mld USD
Globalny przychód z esportu sięgnie w 2019 roku blisko 1,1 miliarda dolarów - szacuje firma analityczna Newzoo.
Według prognozy Newzoo, wartość globalnego rynku esportu wzrośnie w tym roku o 26,7 proc., z 865 milionów dolarów w roku 2018. Do 2022 roku rynek ma rosnąć rocznie średnio o 22,3 proc. i osiągnąć wówczas wartość niemal 1,8 miliarda dolarów.
W 2019 roku najwięcej przychodu z esportu ma wygenerować Ameryka Północna (409,1 mln USD), a następnie Chiny (210,3 mln USD) i Korea Płd.
Za 82 proc. przychodu (897,2 mln USD) mają w tym roku odpowiadać inwestycje marek w prawa do transmisji, reklamy i sponsoring. W roku 2022 kwota ta ma wzrosnąć do ponad 1,5 miliarda dolarów, stanowiących 87 proc. wartości całego rynku.
Newzoo szacuje także, że liczba widzów esportowych rozgrywek sięgnie w bieżącym roku 453,8 miliona (wzrost o 15 proc. wobec 2018 r.), z czego 201,2 miliona mają stanowić osoby oglądające tego typu wydarzenia co najmniej raz na miesiąc (57 proc. z nich ma pochodzić z regionu Azji i Pacyfiku, 16 proc. z Europy, 12 proc. z Ameryki Płn.).
Dołącz do dyskusji: Globalny rynek esportu będzie w 2019 r. wart 1,1 mld USD