Globalne nakłady na reklamę wzrosną w tym roku o 4,5 proc.
W 2014 roku światowe wydatki na reklamę sięgną 534 miliardów dolarów - prognozuje grupa GroupM, należąca do holdingu WPP.
Według GroupM, globalne nakłady na reklamę będą w tym roku o 4,5 proc. większe niż w roku ubiegłym. W 2015 roku spodziewany jest wzrost o kolejne 5 proc., do 560 miliardów dolarów.
W grupie najszybciej rosnących rynków cały czas mają być Indie, Brazylia oraz Rosji. Jednak w przypadku tej ostatniej GroupM zrewidowała w dół swoją prognozę ze względu na sytuację polityczną w regionie.
W USA - największym rynku reklamowym świata - wydatki reklamowe mają wzrosnąć w bieżącym roku o 3,4 proc., do 161,6 miliarda dolarów, a w drugich pod tym względem Chinach - o 9,8 proc., do 76 miliardów dolarów.
Dołącz do dyskusji: Globalne nakłady na reklamę wzrosną w tym roku o 4,5 proc.