GG.pl z otwartym API, grupami oraz profilami gwiazd i marek
Serwis GG.pl udostępnił swoje API i ogłosił konkurs dla developerów na najlepszą aplikację. Na stronie umożliwiono też zakładanie grup oraz profili gwiazd, firm i marek.
Serwis społecznościowy GG.pl, uruchomiony przez GG Network w połowie czerwca br (więcej na ten temat), dzięki upublicznieniu swojego API umożliwia developerom tworzenie aplikacji, które będą działać na tej stronie. Przypomnijmy, że testowo API witryny zostało udostępnione już trzy miesiące temu (więcej na ten temat).
– Dajemy developerom dostęp do naszej sieci społecznej, a więc szansę wywołania efektu wirusowego – opisuje Marek Soból, CPO w GG Network, odpowiedzialny za rozwój produktów spółki. – Równie ważna jest możliwość skorzystania z naszego systemu płatności, bardzo łatwego w integracji i połączonego z usługami Gadu-Gadu, dzięki czemu każdy developer właściwie bez żadnych kosztów administracyjnych i integracyjnych może stworzyć aplikację, która zawiera elementy płatne, i zarabiać na niej, nie martwiąc się o problemy związane z bankami, przelewami, kartami kredytowymi – dodaje.
Upublicznieniu API witryny towarzyszy konkurs dla twórców aplikacji, w którym główną nagrodą jest 30 tys. złotych. Jest on skierowany do developerów, firm developerskich, studentów oraz dla wszystkich innych osób, które zajmują się tworzeniem aplikacji. Projekty można zgłaszać do końca roku, a zwycięzca – wybrany przez jury złożone z przedstawicieli GG Network i patronów medialnych konkursu – zostanie ogłoszony 15 lutego przyszłego roku. Nagrodzona aplikacja znajdzie się w głównym pasku aplikacji na GG.pl i w pasku aplikacji komunikatora Gadu–Gadu.
Jednocześnie w serwisie GG.pl umożliwiono firmom i celebrytom zakładanie swoich fan klubów – podobnych do kont oficjalnych na NK.pl i stron na Facebooku. Każdy z pozostałych użytkowników GG.pl może zostać fanem wybranego fan klubu i na bieżąco otrzymywać zamieszczane w nim wpisy. Jako pierwsi swoje profile tego typu w witrynie założyli m.in. Justyna Steczkowska, Ania Dąbrowska, Marika, Natasza Urbańska, zespoły Pectus, Varius Manx i Volver, WOŚP, Wielkie Joł, Puma i SiMS3. Ponadto wszyscy internauci mogą zakładać grupy skupione wokół określonego tematu czy wydarzenia.
Według danych GG Network serwis GG.pl we wrześniu odwiedziło ok. 3,5 mln użytkowników.
Dołącz do dyskusji: GG.pl z otwartym API, grupami oraz profilami gwiazd i marek