Gdzie Polacy słuchają radia?
Polacy najchętniej słuchają radia w domu. Coraz więcej badanych słuchaczy deklaruje, że słucha radia w pracy lub w samochodzie - wynika z raportu portali Wirtualnemedia.pl.
W okresie od marca do maja 2013 roku 48,59 proc. słuchaczy zadeklarowało, że słucha radia w domu. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział ten spadł o 0,61 proc. - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Polscy słuchacze w analizowanym okresie chętnie też słuchali radia w pracy (wzrost z 26,96 proc. do 28,32 proc. udziału) oraz w samochodzie (z 18,54 proc. do 18,62 proc. udziału).
miejsce słuchania | miejsce słuchania wszystkich stacji radiowych | ||||
marzec 2009 : maj 2009 | marzec 2010 : maj 2010 | marzec 2011 : maj 2011 | marzec 2012 : maj 2012 | marzec 2013 : maj 2013 | |
W domu | 49,70% | 51,22% | 50,37% | 49,20% | 48,59% |
W pracy | 23,55% | 25,41% | 25,98% | 26,96% | 28,32% |
W samochodzie | 16,50% | 18,27% | 18,57% | 18,54% | 18,62% |
W innym miejscu | 4,99% | 5,10% | 5,09% | 5,30% | 4,47% |
N= | 21 858 | 21 093 | 21 062 | 21 068 | 21 034 |
W badanym okresie 10,80 proc. osób zadeklarowało słuchanie najpopularniejszej stacji radiowej w Polsce czyli RMF FM w domu. W miejscu pracy udział ten wyniósł 9,15 proc., a w samochodzie - 5,79 proc.
stacja | miejsce słuchania poszczególnych stacji radiowych | ||||
w domu | w pracy | w samochodzie | w innym miejscu | wszystkie miejsca razem | |
Radio RMF FM | 10,80% | 9,15% | 5,79% | 1,16% | 26,90% |
Radio ZET | 6,78% | 4,94% | 3,32% | 0,84% | 15,88% |
Jedynka | 7,47% | 1,53% | 0,76% | 0,29% | 10,05% |
Trójka | 3,78% | 1,92% | 1,39% | 0,13% | 7,22% |
Radio Maryja | 1,96% | 0,22% | 0,11% | 0,09% | 2,38% |
Czwórka | 0,15% | 0,23% | 0,15% | 0,02% | 0,56% |
Dwójka | 0,29% | 0,08% | 0,04% | 0,02% | 0,42% |
pozostałe stacje radiowe | 17,36% | 10,25% | 7,05% | 1,92% | 36,59% |
wszystkie stacje radiowe | 48,59% | 28,32% | 18,62% | 4,47% | 100,00% |
N= | 21 034 | 21 034 | 21 034 | 21 034 | 21 034 |
- Osoby aktywne zawodowo coraz chętniej korzystają z radia, jako źródła informacji oraz muzyki. Coraz więcej spośród osób słuchających radia deklaruje, że słucha radia w pracy lub w samochodzie. W ciągu ostatnich pięciu lat procent osób słuchających radia w pracy wzrósł z 23,5 proc. do 28,3 proc., natomiast w samochodzie - z 16,5 proc. do 18,6 proc. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl rzecznik KBR Monika Polewska.
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Gdzie Polacy słuchają radia?