„Gazeta Wyborcza” ze sprzedażą poniżej 200 tys. egz.
W czerwcu 2013 roku wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Wyborcza” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Niezmiennie najchętniej kupowanym dziennikiem w Polsce pozostaje tabloid „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). W czerwcu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tej gazety wyniosła 328 480 egz., co w porównaniu do czerwca 2012 roku oznacza spadek o 8,82 proc. - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Druga lokata należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Każde jej wydanie w szóstym miesiącu br. sprzedawało się średnio w liczbie 191 057 egz., po spadku o 20,43 proc.
Na ostatniej pozycji podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego wynik zmniejszył się o 8,75 proc. do 148 325 egz.
Czwarte miejsce w rankingu sprzedaży dzienników zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 14,67 proc. i wyniosła 66 232 egz. Już drugi miesiąc z rzędu średni wynik tej gazety nie spadł najbardziej w zestawieniu.
Przypomnijmy, że 6 maja br. „Rzeczpospolita” przeszła spore zmiany. Zmodyfikowana została jej zawartość i szata graficzna, a dziennik zaczął publikować bardziej użyteczne materiały dla przedsiębiorców (przeczytaj o tym więcej). Zmiany wsparła kampania w telewizji, prasie, radiu i w internecie, w której wziął udział redaktor naczelny „Rz” Bogusław Chrabota (zobacz szczegóły).
Z kolei największy spadek średniej sprzedaży ogółem zanotował w czerwcu br. „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), plasujący się na szóstym miejscu. Jego wynik zmalał o 27,80 proc. do 36 437 egz. W lipcu br. wydawca zdecydował się na odświeżenie tego tytułu (więcej na ten temat).
Natomiast najmniejszy spadek odnotował ósmy w rankingu „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). W badanym miesiącu sprzedawał się średnio w liczbie 11 642 egz., czyli o 6,99 proc. mniejszej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | |||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 480 440 | 328 480 | 328 480 | 491 754 | 360 274 | 360 274 |
Gazeta Wyborcza | 288 018 | 211 225 | 191 057 | 352 065 | 258 975 | 240 104 |
Super Express | 263 314 | 149 045 | 148 325 | 290 542 | 163 427 | 162 548 |
Rzeczpospolita | 90 269 | 109 541 | 66 232 | 128 031 | 104 568 | 77 616 |
Dziennik Gazeta Prawna | 70 133 | 64 777 | 49 027 | 91 543 | 74 237 | 54 006 |
Przegląd Sportowy | 76 588 | 36 437 | 36 437 | 109 504 | 50 468 | 50 468 |
Gazeta Polska Codziennie | 88 244 | 24 735 | 24 735 | 101 193 | 28 211 | 28 211 |
Puls Biznesu | 17 995 | 16 372 | 11 642 | 20 364 | 18 319 | 12 517 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 731 | 6 786 | 3 754 | 11 856 | 7 619 | 4 215 |
W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 3,13 proc.) pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - było to 6,23 proc.
Natomiast „Rzeczpospolita” zanotowała tutaj wzrost średniej sprzedaży ogółem wynoszący 0,37 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2013 | |||||
ZKDP | czerwiec | maj | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 480 440 | 328 480 | 328 480 | 496 647 | 337 790 | 337 790 |
Gazeta Wyborcza | 288 018 | 211 225 | 191 057 | 304 560 | 230 410 | 203 740 |
Super Express | 263 314 | 149 045 | 148 325 | 278 191 | 157 873 | 157 153 |
Rzeczpospolita | 90 269 | 109 541 | 66 232 | 106 577 | 114 292 | 65 991 |
Dziennik Gazeta Prawna | 70 133 | 64 777 | 49 027 | 70 843 | 65 512 | 50 125 |
Przegląd Sportowy | 76 588 | 36 437 | 36 437 | 80 667 | 37 880 | 37 880 |
Gazeta Polska Codziennie | 88 244 | 24 735 | 24 735 | 88 764 | 26 243 | 26 243 |
Puls Biznesu | 17 995 | 16 372 | 11 642 | 18 323 | 16 714 | 11 772 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 731 | 6 786 | 3 754 | 10 878 | 7 179 | 3 640 |
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” ze sprzedażą poniżej 200 tys. egz.