„Gazeta Wyborcza” z cyklem o tabloidach. Naczelny „SE”: na tej wojnie może tylko przegrać
W poniedziałek „Gazeta Wyborcza” (Agora) rozpoczęła publikację artykułów w ramach cyklu „Osaczeni przez tabloid”, w którym opisywane będą osoby poszkodowane przez tego typu media. - Przygotowujemy cykl „Niszczeni przez Gazetę Wyborczą”. Na wojnie z tabloidem „Wyborcza” może tylko przegrać - odpowiada Sławomir Jastrzębowski, redaktor naczelny „Super Expressu”.
Cykl będzie prezentowany na łamach „GW” do czwartku włącznie. W tekstach opisane zostaną historie osób, na życie których negatywny wpływ miały publikacje w mediach tabloidowych. Agora tłumaczy, że cykl reporterski „Osaczeni przez tabloid” wspiera premierę książki autorstwa Piotra Głuchowskiego i Marcina Kowalskiego pt. „Tabloid. Śmierć w tytule”, która w sprzedaży ukaże się 10 czerwca br. Wczoraj można było przeczytać wywiad z Głuchowskim i Kowalskim.
W poniedziałkowej zapowiedzi „Osaczonych przez tabloid” redakcja „GW” zacytowała Grzegorza Lindenberga, założyciela i byłego redaktora naczelnego „Super Expressu”, który stwierdza, że tabloidy „przestały być gazetami rozrywkowymi, a stały się potworami”. - Twórcy tych produktów, bo ani to dziennikarze, ani gazety, są w stanie posunąć się do wszystkiego. Nie mają już żadnej pozytywnej cechy. Nie niosą niczego dobrego. Szczują, podważają międzyludzkie zaufanie, odzierają ludzi z godności. Koniec polskich tabloidów będzie dobrym dniem dla społeczeństwa - ocenił Lindenberg.
Redakcja podała również wyniki sprzedaży dwóch największych tabloidów - „Faktu”, który z wynikiem 328 916 egz. pozostaje liderem w sprzedaży ogółem wszystkich dzienników, oraz „Super Expressu”, który w kwietniu zyskał na sprzedaży o 1,27 proc. do 152 119 egz., zbliżając się do „Gazety Wyborczej” (więcej na ten temat).
Redaktor Grupy Super Express Sławomir Jastrzębowski mówi portalowi Wirtualnemedia.pl, że „Super Express” dawno prześcignął „Gazetę Wyborczą” w sprzedaży kioskowej.
- Wkrótce przeskoczymy ją także w sprzedaży, w której „GW” dolicza sobie egzemplarze z prenumeraty, do czego ma oczywiście prawo. „Wyborcza” przeżywa teraz bardzo ciężkie dni. Pikująca sprzedaż, brak wiarygodności i naczelny, który skompromitował się, nazywając wyborców „gówniarzami”, a także wikłając cały zespół w swoje polityczne gierki - ocenia Jastrzębowski.
Zdaniem naczelnego „SE”, po zmianie władzy znaczącej redukcji może ulec zarówno prenumerata „Gazety Wyborczej” w urzędach, jak i publikacja reklam państwowych podmiotów. - To przyczyna nerwowości „Wyborczej”, która jest po prostu bardzo źle prowadzoną gazetą. Z nieznanych mi powodów, ktoś pomyślał zapewne, że atak na „Super Express” może ją uratować. Nie może. Ta gazeta stała się wśród młodych synonimem obciachu, a to jest odium, które zniknąć może dopiero ze zmianą pokolenia - stwierdza Sławomir Jastrzębowski.
Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze, wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl, że uruchomienie nowej serii wydawniczej Agory (książka „Tabloid” jest pierwszym tytułem z nowej serii Wydawnictwa Agora „Prawdziwe zbrodnie”) jak i dobór tytułów wchodzących w jej skład zostały zaplanowane rok temu i nie mają nic wspólnego z opublikowanymi danymi dotyczącymi sprzedaży egzemplarzowej dzienników za kwiecień 2015 roku.
- Jednocześnie zwracam uwagę, iż dynamika spadku rozpowszechniania płatnego razem „Gazety Wyborczej” w kwietniu 2015 r. ( w ujęciu r/r) jest najniższa od stycznia 2011 r. Jest to efekt wielu działań promocyjnych i redakcyjnych podejmowanych systematycznie przez zespół „Gazety Wyborczej”, które mają na celu poprawę wyników sprzedaży egzemplarzowej dziennika, a wyniki sprzedaży prasy tabloidowej nie są punktem odniesienia dla tych działań - tłumaczy Nina Graboś.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
W odpowiedzi na „Osaczonych przez tabloid” redakcja „Super Expressu” przygotowuje cykl „Niszczeni przez Gazetę Wyborczą”, w którym zaprezentuje szereg „niemoralnych praktyk, zachowań i artykułów”, które ukazały się w dzienniku Agory. - Na wojnie z tabloidem „Wyborcza” może tylko przegrać. Więc sobie na to popatrzę - dodaje redaktor naczelny „SE”.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z cyklem o tabloidach. Naczelny „SE”: na tej wojnie może tylko przegrać