„Gazeta Wyborcza” sprzedaje już tylko 165 tys. egz. „Fakt” najchętniej kupowany
We wrześniu 2014 roku większość ogólnopolskich dzienników zanotowało spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Z kolei wzrost odnotował tylko „Parkiet”.
Jak wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, najpopularniejszym dziennikiem w Polsce niezmiennie pozostaje „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu 2014 roku wyniosła 321 572 egz., czyli 1,25 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 165 651 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 10,36 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express” (Murator). Jego średni wynik we wrześniu br. spadł o 3,89 proc. do 144 939 egz.
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 6,21 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 54 945 egz.
Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 17,78 proc. - odnotowała tradycyjnie „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika we wrześniu br. wyniósł 19 334 egz. W zestawieniu tytuł ten był siódmy.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 18,96 proc. i wyniosła 4 511 egz.
ZKDP | wrzesień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 440 420 | 321 572 | 321 572 | 447 272 | 325 659 | 325 659 |
Gazeta Wyborcza | 247 921 | 186 953 | 165 651 | 281 793 | 201 804 | 184 802 |
Super Express | 252 998 | 145 659 | 144 939 | 261 017 | 151 526 | 150 806 |
Rzeczpospolita | 66 733 | 57 077 | 54 945 | 79 989 | 74 337 | 58 583 |
Dziennik Gazeta Prawna | 60 702 | 55 841 | 45 237 | 68 930 | 63 492 | 49 824 |
Przegląd Sportowy | 69 733 | 38 150 | 38 150 | 83 734 | 39 728 | 39 728 |
Gazeta Polska Codziennie | 66 403 | 19 344 | 19 334 | 86 986 | 23 538 | 23 514 |
Puls Biznesu | 13 653 | 12 110 | 10 631 | 16 248 | 14 702 | 11 477 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 127 | 4 901 | 4 511 | 10 395 | 5 303 | 3 792 |
We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. większość dzienników zanotowała wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej - 6,15 proc. - zyskał „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Natomiast najwięcej stracił „Super Express” - było to 7,52 proc.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | sierpień | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 440 420 | 321 572 | 321 572 | 426 859 | 310 075 | 310 075 |
Gazeta Wyborcza | 247 921 | 186 953 | 165 651 | 255 936 | 193 888 | 170 058 |
Super Express | 252 998 | 145 659 | 144 939 | 264 869 | 157 444 | 156 724 |
Rzeczpospolita | 66 733 | 57 077 | 54 945 | 66 700 | 57 170 | 55 162 |
Dziennik Gazeta Prawna | 60 702 | 55 841 | 45 237 | 54 954 | 53 057 | 42 616 |
Przegląd Sportowy | 69 733 | 38 150 | 38 150 | 73 696 | 40 615 | 40 615 |
Gazeta Polska Codziennie | 66 403 | 19 344 | 19 334 | 66 911 | 20 172 | 20 159 |
Puls Biznesu | 13 653 | 12 110 | 10 631 | 13 749 | 12 251 | 10 605 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 127 | 4 901 | 4 511 | 10 105 | 4 919 | 4 529 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” sprzedaje już tylko 165 tys. egz. „Fakt” najchętniej kupowany