„Gazeta Wyborcza” najczęściej cytowana, wysoko Wirtualnemedia.pl
W listopadzie br. najczęściej cytowanym medium była "Gazeta Wyborcza". Wśród serwisów internetowych liderem były onet.pl i gazeta.pl, a w czołówce tej kategorii znalazł się portal Wirtualnemedia.pl - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w listopadzie br. pierwsze miejsce zajęła "Gazeta Wyborcza". Na drugiej pozycji znalazła się "Rzeczpospolita", a na trzeciej - "Wprost".
Na liście piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazło się w sumie 9 tytułów prasowych, 4 rozgłośnie radiowe i 2 stacje telewizyjne.
"Gazeta Wyborcza" największą ekspozycję w mediach zapewniła sobie dzięki informacjom o sytuacji politycznej w kraju. Z kolei "Wprost" szeroko rozpisywał się o dymisji ministra Sławomira Nowaka i rekonstrukcji rządu.
Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników pierwsze miejsce zajął "Wprost". Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media, był "Forbes", a pośród kobiecej prasy rozrywkowej kolejny raz najczęściej cytowana była "Gala".
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, a na trzeciej - TV Trwam i TVP1.
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM, a na kolejnych miejscach znalazły się Radio ZET i TOK FM. Nowością jest pojawienie się w czołówce rankingu regionalnego Radia Strefa FM.
Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano Onet.pl i Gazeta.pl, za którymi uplasował się tvn24.pl. Na informacje z portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 29 razy.
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był "Puls Biznesu". Najczęściej cytowanymi portalami zostały forsal.pl i money.pl, rozgłośnią – Radio PIN, a telewizją – TVN CNBC.
W listopadzie br. najczęściej cytowanym medium regionalnym był "Tydzień Trybunalski". Na drugim miejscu znalazł się "Dziennik Polski", a na trzecim - Radio Strefa FM.
Analiza została przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów na podstawie 4627 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1-30 listopada 2013 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4733 razy (2896 razy w prasie, 1060 w telewizji i 777 w radio). Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, TV Biznes, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie/RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio ZET, Radio TOK FM). Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji, w których padały nazwy tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” najczęściej cytowana, wysoko Wirtualnemedia.pl