Gazeta Wyborcza liderem, Dziennik wyprzedził Rzeczpospolitą
Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Dziennika, Faktu i SuperExpressu, traci Rzeczpospolita. Głos Wielkopolski liderem gazetregionalnych - czyli rynek reklamy w prasie we wrześniu 2007.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła we wrześniu 2007 rokucennikowe wpływy z reklam do poziomu 98,09 mln zł, czyli o 8,7 mlnzł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazetcodziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansował "Dziennika" (Axel Springer Polska),który zanotował przychody reklamowe na poziomie 18,47 mln zł (10,3mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla"Faktu" (Axel Springer Polska) - 17,29 mln zł (wzrost o 0,3 mlnzł).
Tuż za podium uplasowała się "Rzeczpospolita" (Presspublika),której cennikowe wpływy z reklam spały do 15,38 mln zł - o 0,16 mlnzł wobec analogicznego okresu 2006.
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował"Głos Wielkopolski" - wzrost z 5,55 mln rok temu do 6,92 mln złobecnie.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły we wrześniu2007 roku 246 250 567 zł wobec 241 041 536 zł w 2006 roku (dane bezautopromocji).
bezautopromocji | |
Rok /Miesiąc | IX.2007 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 246 250 567 zł |
GAZETA WYBORCZA | 98 099 673 zł |
DZIENNIK | 18 477 423 zł |
FAKT | 17 296 956 zł |
RZECZPOSPOLITA | 15 380 993 zł |
SUPER EXPRESS | 10 617 692 zł |
GŁOSWIELKOPOLSKI | 6 925 647 zł |
DZIENNIKBAŁTYCKI | 6 871 355 zł |
METRO | 5 692 892 zł |
GAZETA PRAWNA | 5 364 073 zł |
DZIENNIKZACHODNI | 5 297 702 zł |
bezautopromocji | |
Rok /Miesiąc | IX.2006 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 241 041 536 zł |
GAZETA WYBORCZA | 89 343 195 zł |
FAKT | 16 992 861 zł |
RZECZPOSPOLITA | 15 543 900 zł |
DZIENNIK | 8 167 516 zł |
DZIENNIKBAŁTYCKI | 7 684 526 zł |
SUPER EXPRESS | 6 893 925 zł |
GAZETA PRAWNA | 6 121 360 zł |
METRO | 6 062 912 zł |
PULS BIZNESU | 5 824 731 zł |
GŁOSWIELKOPOLSKI | 5 557 703 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor
Podsumowanie wpływów reklamowych we wrześniu 2007 roku (zautopromocją):
z autopromocją | ||
Rok /Miesiąc | IX.2006 | IX.2007 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 702992 857 zł | 865346 849 zł |
Radio | 127558 277 zł | 161958 282 zł |
Gazety | 248083 556 zł | 255101 200 zł |
Magazyny | 193802 409 zł | 207715 199 zł |
Kina | 10511 391 zł | 19204 973 zł |
Razem | 1 282 948 490 zł | 1 509 326 503 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza liderem, Dziennik wyprzedził Rzeczpospolitą