„Gazeta Wyborcza” tworzy dział kultury i multimediów, kieruje nim Joanna Parczyńska
Joanna Parczyńska, dotychczasowa szefowa działu wideo serwisu Wyborcza.pl, od 1 stycznia zostanie wydawcą nowo utworzonego działu wewnątrz redakcji „Gazety Wyborczej” - kultura i multimedia.
Nowy obszar obejmie markę CoJestGrane24, dział Kultura w „Gazecie Wyborczej”, a także działalność Centrum Premier Czerska 8/10. Obszar Kultura w „Gazecie Wyborczej” obejmuje dział Kultura „Gazety Wyborczej”, „Książki. Magazyn do czytania”, „Gazetę Telewizyjną” i „Duży Format”. Natomiast Centrum Premier Czerska 8/10 to miejsce spotkań poświęconych twórcom i dziełom z dziedziny literatury, filmu, teatru, muzyki, gier komputerowych lub mody.
Joanna Parczyńska wciąż też będzie szefowała działaniami wideo dziennika. Natomiast dotychczasowi wydawcy jednoczonych obszarów (CoJestGrane24 - Beata Jaworowska, Kultura - Barbara Piegdoń, Centrum Premier - Anna Kołtunowicz) będą raportowali bezpośrednio do Parczyńskiej.
- Kultura i multimedia to obszar bardzo dynamicznie rozwijający się w „Gazecie Wyborczej”. W 2018 r. specjalnie dla czytelników będziemy m.in. częściej wydawać „Książki. Magazyn do czytania”, organizować więcej spotkań i wydarzeń kulturalnych - nie tylko w Centrum Premier Czerska 8/10, a także tworzyć kolejne atrakcyjne materiały wideo i projekty specjalne, jak choćby plebiscyt na Płytę Roku „Gazety Wyborczej”. Jestem przekonany, że połączenie tych wszystkich działań w ramach nowego obszaru pozwoli jeszcze lepiej wykorzystać wszystkie szanse rozwoju w tym zakresie - przekonuje Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.
Joanna Parczyńska kieruje działem wideo Wyborcza.pl od sierpnia 2016 r. Odpowiadała za wprowadzenie na Wyborcza.pl od września 2016 roku stałej ramówki wideo, w której znalazły się autorskie programy m.in. Dominiki Wielowieyskiej, Wojciecha Maziarskiego, Bartosza Wielińskiego i Agnieszki Kublik.
Z Agorą związana jest (z przerwami) od 1995 roku. Karierę menedżerską zaczynała w dziale sprzedaży „Gazety Wyborczej”. W 2011 roku została szefową pionu prasy bezpłatnej, wprowadziła też na rynek ogólnopolski bezpłatny dziennik „Metro”.
W latach 2012-2013 była country managerem Gemius Polska odpowiedzialnym m.in. za współpracę z PBI. Od 2015 roku zasiada w Europejskiej Radzie Dyrektorów INMA. W latach 2011 oraz 2013-2015 pracowała w Polska Press, gdzie nadzorowała rebranding gazety „Nasze Miasto” oraz integrowanie serwisów wydawcy pod nazwą Naszemiasto.pl.
Z danych ZKDP wynika, że w październiku br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wyniosła 102 127 egz. W tym samym miesiącu - jak wynika z badania Gemius/PBI - serwis Wyborcza.pl odwiedziło 6,1 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 58,66 mln odsłon.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” tworzy dział kultury i multimediów, kieruje nim Joanna Parczyńska
Kiedy firma medialna jest kierowana przez ludzi rozumiejących media oraz to, po co są media, to nie występują w niej ,,obszar", ,,marka", ,,działalność centrum" czy ,,centrum premier". W sposób podany powyżej pisze jakiś korpo-robot, prawnik ds. przedmiotowego zdarzenia w zakresie przepisów prawa w dniu dzisiejszym czy inny specjalista ds. komunikacji (pasażera z tramwajem).
Dziennikarz napisze ,,tematyka", ,,gazeta", ,,wydawanie" czy w końcu ,,klub". Agora, zdaje się, straciła już nie tylko umiejętność prostego pisania, pisania o pisaniu w zrozumiały sposób, ale nawet pisania o sobie samej jasno i klarownie.
Bul, bul, bul...