SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży dzienników regionalnych. Wszystkie tytuły na minusie

W lipcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych była „Gazeta Pomorska”, a tuż za nią znalazły się „Dziennik Zachodni” i „Głos Wielkopolski”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Kurier Lubelski”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) w lipcu 2014 roku wyniosła 42 335 egz., czyli o 7,41 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął „Dziennik Zachodni” (Polskapresse), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 9,31 proc. do 40 930 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w lipcu 2014 roku wyniosła 29 894 egz., po spadku o 8,58 proc.

>>> Zobacz wszystkie okładki

Z kolei największy spadek zanotował „Kurier Lubelski” (Polskapresse), który zajął miejsce 22. - przedostatnie. Średni wynik tej gazety zmalał o 18,90 proc. i ostatecznie wyniósł 3 968 egz.

ZKDP

lipiec

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gazeta Pomorska

48 113

42 390

42 335

52 315

46 021

45 721

Polska Dziennik Zachodni

57 869

41 112

40 930

62 838

45 390

45 133

Polska Głos Wielkopolski

38 117

29 898

29 894

41 825

32 703

32 699

Express Ilustrowany

36 649

27 647

27 647

41 748

32 055

32 055

Polska Dziennik Bałtycki

31 984

24 655

24 599

37 180

28 667

28 623

Głos - Dziennik Pomorza

28 700

23 057

22 881

31 680

24 880

24 485

Polska Dziennik Łódzki

32 231

22 481

22 481

37 836

26 816

26 816

Gazeta Lubuska

25 369

20 826

20 407

29 430

24 068

23 346

Dziennik Polski

26 042

19 250

19 142

29 597

22 354

22 142

Echo Dnia

26 306

19 501

17 925

28 340

20 982

19 961

Polska Gazeta Krakowska

23 136

16 971

16 856

24 491

18 442

18 200

Polska Gazeta Wrocławska

24 108

16 733

16 532

28 091

18 709

18 385

Gazeta Codzienna Nowiny

21 884

16 320

16 298

26 594

19 242

19 232

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

23 650

16 314

15 829

26 493

18 884

17 989

Nowa Trybuna Opolska

20 455

16 034

15 311

21 929

17 361

16 614

Nowości - Dziennik Toruński

18 795

13 300

12 980

19 784

14 736

14 355

Kurier Szczeciński

18 994

14 164

12 260

24 442

15 239

13 174

Express Bydgoski

17 881

11 227

10 848

19 152

12 518

12 068

Super Nowości

14 207

8 113

8 113

16 037

9 199

9 199

Gazeta Współczesna

9 062

6 698

6 663

10 182

7 771

7 717

Kurier Poranny

7 788

6 162

6 053

8 446

6 554

6 463

Polska Kurier Lubelski

7 622

4 257

3 968

8 701

5 015

4 893

Polska Metropolia Warszawska

10 963

3 861

3 861

11 500

4 342

4 342


W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem - o 3,24 proc. - pochwalić się mogła zajmująca ostatnie miejsce  „Polska Metropolia Warszawska” (Polskapresse). Z kolei najwięcej stracił „Express Ilustrowany” (Polskapresse) - było to 19,68 proc.

ZKDP

2014

Wirtualnemedia.pl

lipiec

czerwiec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gazeta Pomorska

48 113

42 390

42 335

51 454

45 090

45 026

Polska Dziennik Zachodni

57 869

41 112

40 930

62 094

44 254

44 040

Polska Głos Wielkopolski

38 117

29 898

29 894

40 435

31 391

31 386

Express Ilustrowany

36 649

27 647

27 647

42 437

34 420

34 420

Polska Dziennik Bałtycki

31 984

24 655

24 599

34 037

26 387

26 337

Głos - Dziennik Pomorza

28 700

23 057

22 881

29 608

24 054

23 810

Polska Dziennik Łódzki

32 231

22 481

22 481

34 950

24 288

24 288

Gazeta Lubuska

25 369

20 826

20 407

27 352

22 507

22 129

Dziennik Polski

26 042

19 250

19 142

28 784

21 523

21 227

Echo Dnia

26 306

19 501

17 925

29 248

21 991

20 219

Polska Gazeta Krakowska

23 136

16 971

16 856

23 821

17 597

17 512

Polska Gazeta Wrocławska

24 108

16 733

16 532

25 768

18 057

17 731

Gazeta Codzienna Nowiny

21 884

16 320

16 298

26 535

19 242

19 140

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

23 650

16 314

15 829

24 372

16 756

15 902

Nowa Trybuna Opolska

20 455

16 034

15 311

23 756

18 950

16 483

Nowości - Dziennik Toruński

18 795

13 300

12 980

20 219

14 557

14 195

Kurier Szczeciński

18 994

14 164

12 260

24 889

15 426

13 460

Express Bydgoski

17 881

11 227

10 848

18 901

12 041

11 622

Super Nowości

14 207

8 113

8 113

15 398

8 556

8 556

Gazeta Współczesna

9 062

6 698

6 663

10 704

8 468

7 468

Kurier Poranny

7 788

6 162

6 053

9 036

7 679

6 681

Polska Kurier Lubelski

7 622

4 257

3 968

7 835

4 361

4 361

Polska Metropolia Warszawska

10 963

3 861

3 861

11 000

3 740

3 740

 


Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży dzienników regionalnych. Wszystkie tytuły na minusie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
oksymoron
No to wkrótce średnia sprzedaż najlepszych gazet będzie poniżej 40 000. Ciekawe kiedy zaczną sie masowe zamknięcia. Ogólnie gazet regionalnych żal, ale cóż, takie zmiany cywilizacyjne. Z drugiej strony świadomość że rodzina D. straci na tym biznesie dużo hajsu, bezcenna:)
0 0
odpowiedź
User
gość
ludzie wola w Internecie sobie poczytać lokalne newsy, niż kupować prasę :)
0 0
odpowiedź
User
Olka
A w Krakowie nawet świetna p. Cetera-Bulka z tak marnymi pracownikami jakich zostawiła p. Podlińska i Niski nie zrobi nic i aż żal patrzeć, ze w jednym z najbogatszych, i, największych miast, pełnym intelektualnych ludzi w Polsce prasa lokalnych sprzedaje się jak w małych miasteczkach. Cóż z pustego i Salomon nie naleje.
0 0
odpowiedź