„Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem. „Super Express” stracił więcej niż „Wyborcza”
W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Przegląd Sportowy”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w listopadzie 2015 roku wyniosła 299 819 egz., czyli o 4,37 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 157 055 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 6,11 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 6,83 proc. do 141 058 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się w ciągu roku o 0,09 proc. Dziennik ten w listopadzie 2015 r. sprzedawał się w liczbie 55 055 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 46 142 egz., po wzroście o 3,08 proc. - drugim największym w rankingu.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 3,54 proc. i wyniosła 19 929 egz.
Oczko wyżej uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik poszedł najbardziej w dół w zestawieniu, bowiem o 9,27 proc. do 28 721 egz.
ZKDP | listopad | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 418 700 | 299 819 | 299 819 | 442 130 | 313 510 | 313 510 |
Gazeta Wyborcza | 243 396 | 177 979 | 157 055 | 244 854 | 190 296 | 167 267 |
Super Express | 243 377 | 141 778 | 141 058 | 256 822 | 152 116 | 151 396 |
Rzeczpospolita | 66 107 | 56 000 | 55 055 | 67 552 | 57 309 | 55 005 |
Dziennik Gazeta Prawna | 58 334 | 56 251 | 46 142 | 60 986 | 54 580 | 44 765 |
Przegląd Sportowy | 60 058 | 28 721 | 28 721 | 62 929 | 31 656 | 31 656 |
Gazeta Polska Codziennie | 57 525 | 19 975 | 19 929 | 65 454 | 19 265 | 19 247 |
Puls Biznesu | 14 109 | 13 181 | 10 594 | 15 815 | 14 241 | 10 673 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 127 | 5 740 | 5 135 | 10 129 | 5 406 | 4 991 |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która zyskała 6,85 proc.
Najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 6,89 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | listopad | październik | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 418 700 | 299 819 | 299 819 | 422 568 | 298 961 | 298 961 |
Gazeta Wyborcza | 243 396 | 177 979 | 157 055 | 239 682 | 176 878 | 155 735 |
Super Express | 243 377 | 141 778 | 141 058 | 246 581 | 143 562 | 142 824 |
Rzeczpospolita | 66 107 | 56 000 | 55 055 | 63 897 | 55 272 | 54 971 |
Dziennik Gazeta Prawna | 58 334 | 56 251 | 46 142 | 54 863 | 53 163 | 44 505 |
Przegląd Sportowy | 60 058 | 28 721 | 28 721 | 63 700 | 30 845 | 30 845 |
Gazeta Polska Codziennie | 57 525 | 19 975 | 19 929 | 59 187 | 19 437 | 19 329 |
Puls Biznesu | 14 109 | 13 181 | 10 594 | 14 667 | 13 697 | 10 668 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 127 | 5 740 | 5 135 | 10 396 | 5 416 | 4 806 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem. „Super Express” stracił więcej niż „Wyborcza”
Tygodniki prawicowe ida w górę
Portale prawicowe jak burza...
zminienia się krajobraz mediów w Polsce :)