G/O Media przejmuje biznesowy serwis Quartz
G/O Media, właściciel stron internetowych, które kiedyś należały do koncernu blogowego Gawker Media, przejął biznesowy serwis informacyjny Quartz. Wartość transakcji nie jest znana. Zach Seward, współzałożyciel i dyrektor naczelny Quartz pozostanie na swoim stanowisku. Według zapewnień nie będzie redukcji zatrudnienia w redakcji.
Quartz został współzałożony przez Zacha Sewarda w 2012 r. jako biznesowa witryna informacyjna. Serwis został następnie sprzedany w 2018 r. japońskiej firmie Uzabase w ramach transakcji o wartości ok. 86 mln dol. Jednak pandemia zmniejszyła przychody z reklam, a Uzabase zwolniła prawie połowę pracowników Quartz. Seward kupił Quartz w listopadzie 2020 r. i przejął ją w swoje ręce. W 2021 r. serwis powiększył bazę płacących subskrybentów do 25 tys., z mniej niż 18 tys. w kwietniu 2020 r.
Czytaj także: Gannett tnie portfolio lokalnych tygodników. 19 tytułów do zamknięcia
Quartz w nowych rękach
Według nieoficjalnych informacji, w 2021 r. Quartz miał 6,9 mln straty. Serwis wygenerował 11,1 mln dol. przychodu, co oznacza spadek z 12,3 mln rok wcześniej. Teraz poinformowano, że Quartz za nieznaną kwotę został kupiony przez wydawnictwo G/O Media.
Firma G/O Media została utworzona w 2019 r. po tym, jak fundusz private equity Great Hill Partners kupił grupę stron internetowych, które wcześniej były częścią Gawker Media. Obecnie do G/O Media należą m.in. serwisy Deadspin, Gizmodo i Jezebel, szefem wydawnictwa jest Jim Spanfeller.
Spanfeller przyznał w komunikacie, że Quartz był atrakcyjny do przejęcia ze względu na jego wysokiej jakości dziennikarstwo biznesowe, ma też potencjał, aby przyciągnąć subskrybentów i cennych reklamodawców.
Czytaj także: Soboń: Joe Kahn nowym redaktorem naczelnym „The New York Times”
Według zapowiedzi Zach Seward, dyrektor naczelny Quartz pozostanie na swoim stanowisku. Menedżer powiedział w wywiadzie, że rozmawiał o umowie z G/O Media w wirtualnych spotkaniach od stycznia br.
Seward obiecał w notatce przygotowanej dla zespołu Quartz, że pracownicy będą uprawnieni do premii osiągniętych z przychodów ze sprzedaży. Po zakończeniu przejęcia wszyscy dziennikarze Quartz mają zachować swoje zatrudnienie w firmie.
Quartz ogłosił, że usunie paywall w serwisie, a witryna pozostanie bezpłatna w ramach G/O Media. Jednak platforma będzie nadal oferować płatne produkty, w tym dostęp do treści z Quartz Japan i Quartz Africa.
Dołącz do dyskusji: G/O Media przejmuje biznesowy serwis Quartz