Fundacja Akcja Menstruacja chce przełamać miesiączkowe tabu
Wraz z oficjalnym otwarciem restauracji, wystartowała nowa kampania #TabuNaŁawę - otwarcie o okresie - zorganizowana przez Fundację Akcja Menstruacja. W działania włączyły się wybrane restauracje z całej Polski, w tym: Avacado SPOT w Gdańsku, Bar Wozownia w Warszawie, kawiarnia Czyżyk w Krakowie.
W restauracjach w wybranych miastach Polski pojawiły się broszury informacyjne, dotyczące tabu związanego z menstruacją wraz z kodem QR, przenoszącym do strony Fundacji, na której można dowiedzieć się więcej na temat okresowego tabu.
Dodatkowo Fundacja przygotowała plakaty, w których można umieścić środki menstruacyjne, dostępne dla klientów restauracji oraz kampanijne „podpastniki”, czyli wyjątkowe serwetniki, w których tym razem zamiast serwetek, pojawiły się podpaski. Celem akcji jest normalizacja środków menstruacyjnych w miejscach publicznych oraz przełamanie okresowego tabu.
Kampania społeczna #TabuNaŁawę
Jak podaje Kulczyk Foundation: 41 proc. kobiet nie rozmawiało w swoim rodzinnym domu o okresie, 37 proc. kobiet dba, by nikt nie zobaczył ich idących ze środkami menstruacyjnymi do łazienki. Co trzecia kobieta pilnuje, by nikt nie wiedział, że ma miesiączkę.
- Nic nie cieszy nas teraz tak bardzo, jak powrót do normalności. I choć wszyscy mamy już dość swoich mieszkań, to jedna rzecz jest w nich niezastąpiona - komfort - mówi Paulina Wasiluk z Fundacji Akcja Menstruacja. Dla osób menstruujących komfort w miejscach publicznych nie istnieje — Trudno nawet o sam dostęp do środków higienicznych. Mamy rok 2021, a okres to dalej słowo zakazane, dla niektórych nawet mrożące krew w żyłach. To najwyższa pora zburzyć bariery, które powstrzymują nas przed zaakceptowaniem procesu fizjologicznego dotyczącego połowy populacji. Prawie każda z nas przeżyła sytuację, w której miesiączka zaskoczyła ją poza domem. Przemycanie podpasek w rękawie, ciche otwieranie podpaski, tak, żeby nikt nie dowiedział się, że to właśnie okres. To nasza rzeczywistość, to kultura, w której zostaliśmy wychowani - dodaje Emilia Kaczmarek..
Za przygotowanie strategiczne i kreatywne kampanii #TabuNaŁawę odpowiada skład Fundacji Akcja Menstruacja oraz właścicielki dwóch agencji reklamowych: Katarzyna Szybowska z QKA creative i Anna Ledwoń - Blacha z More Bananas. Dodatkowa pomoc w organizacji należała do Izabeli Polańskiej - Sitarek.
Kampania Tabu na ławę nie jest ograniczona czasowo. Wszystkie chętne restauracje, kawiarnie i miejsca publiczne, które mają ochotę dołączyć do akcji, mogą kontaktować się z Fundacją Akcja Menstruacja.
Dołącz do dyskusji: Fundacja Akcja Menstruacja chce przełamać miesiączkowe tabu