Ekipa youtubera Friza chce wejść na warszawską giełdę, pomoże jej JR Holding
Firma Ekipa, założona przez youtubera Karola „Friza” Wiśniewskiego chce wejść na warszawską giełdę poprzez transakcje odwrotnego przejęcia. Pomagać ma jej w tym JR Holding Januarego Ciszewskiego.
JR Holding w czwartek wieczorem poinformował, że podpisał list intencyjny ze spółką Ekipa SA dotyczący potencjalnej współpracy mającej wprowadzić ją na główny lub boczny rynek warszawskiej giełdy „poprzez połączenie z publiczną spółką akcyjną w ramach realizacji transakcji odwrotnego przejęcia”.
W ramach współpracy JR Holding będzie odpowiadał za doradztwo w sprawach finansowych.
- Know-how i zasoby Ekipa S.A. oraz cele strategiczne JRH wykazują istotną wartość dodaną dla obu Podmiotów wynikającą ze współpracy. Szczegółowe zasady, zakres oraz warunki finansowe dotyczące współpracy strony ustalą w umowie o współpracy, której uzgodnienie i podpisanie Strony zadeklarowały w terminie do dnia 31.03.2021 r. - dodano w komunikacie.
- Nawiązanie współpracy ze spółką Ekipa SA i jej liderem Frizem wpisuje się w naszą strategię rozwoju, która przewiduje inwestowanie w nowoczesne podmioty z branży technologicznej. Friz należy do największych influencerów w naszym kraju, a upublicznienie spółki Ekipa S.A. poprzez odwrotne połączenie z pewnością wzbudzi duże zainteresowanie wśród inwestorów. Jako JR Holding chcemy uczestniczyć w cyfrowej rewolucji i być jej beneficjentem - komentuje January Ciszewski, prezes JR Holding ASI.
- W trakcie mojej kariery nauczyłem się kilku rzeczy. Najważniejsze z nich to aby stale się rozwijać oraz otaczać ludźmi, których darzysz zaufaniem. To właśnie dlatego zdecydowałem wraz z Ekipą, że wejście na giełdę jest dla nas świetnym pomysłem. Wiemy, że pod opieką Januarego będziemy mieli okazję realizacji naszych planów. Dodając do tego naszą rozpoznawalność oraz nowatorskie podejście do tematu gier otrzymujemy stabilny model biznesowy, który uskutecznimy w najbliższych miesiącach - dodaje Karol Friz Wiśniewski.
Kanał Friza z 4 mln subskrybentów na YouTubie
Karol „Friz” Wiśniewski tworzy treści na YouTube’a od kilku lat. Początkowo zajmował się grami komputerowymi i mobilnymi, z czasem zaczął zamieszczać głównie nagrania lifestylowe i wideo typu „challenge”.
Obecnie kanał youtube’owy Friza ma 4,15 mln subskrybentów, opublikowano na nim ponad 530 materiałów, które zanotowały łącznie 1,56 mld odtworzeń. Twórca jest też obecny na Facebooku i Instagramie, współpracuje z siecią GetHero.
Dwa lata temu Friz założył grupę Ekipa, w której oprócz niego są inni youtuberzy, m.in. Tromba, Mini Majk, Wersow, Mixer, Poczciwy Krzychu, Murcix, Patec Wariatec, Marcysia i Kasia Bożek. Wiosną ub.r. zamieszali w jednym domu, żeby wspólnie tworzyć materiały. Każde z nich prowadzi własny kanał, natomiast kanał Ekipy ma 912 tys. subskrybentów i 36 mln odtworzeń filmów.
Twórcy Ekipy uruchomili też sklep internetowy Ekipatonosi.pl z promowanymi przez nich ubraniami i gadżetami.
O planie wprowadzeniu swojej firmy na giełdę Karol Wiśniewski mówił ostatnio w kilku wywiadach. Sama spółka akcyjna Ekipa została założona na początku listopada, jej prezesem jest Krzysztof Misiałkiewicz.
JR Holding inwestuje w gry i biotechnologie
Kontrolowany przez Januarego Ciszewskiego JR Holding od kilku lat ogranicza działalność w segmencie nieruchomości komercyjnych oraz inwestuje w nowych branżach. Obecnie w jego portfelu są walory m.in. producentów i wydawców gier Red Dev Studio, One More Level i All In! Games, biotechnologicznych GenXone i Helix Immuno-Oncology oraz fotowoltaicznej Columbus Energy.
W czwartek wieczorem firma podawała w swoim serwisie internetowym, że obecna wycena posiadanych przez nich akcji i udziałów to 990,2 mln zł. W ub.r. zanotowała rekordowe w swojej historii 165,71 mln zł wpływów finansowych i 133,89 mln zł zysku netto, wobec 3,74 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,87 mln zł zysku netto rok wcześniej.
Jeszcze lepsze wyniki osiągnęła po wybuchu epidemii: 498,62 mln zł wpływów finansowych i 403,7 mln zł zysku netto w drugim kwartale br. oraz 420,58 mln zł przychodów finansowych i 340,37 mln zł w trzecim.
- W minionym roku uzyskaliśmy status ASI oraz opublikowaliśmy nową strategię rozwoju na lata 2020-2022. Zakłada ona całkowite wyjście z segmentu nieruchomościowego i reinwestycję środków w nowe projekty inwestycyjne z obszaru odnawialnych źródeł energii, gier komputerowych oraz nowych technologii – biotechnologii czy sztucznej inteligencji. Naszym celem jest także zmiana rynku notowań na rynek główny GPW w Warszawie oraz osiągnięcie do końca 2022 r. aktywów o wartości 1 mld zł - powiedział January Ciszewski w marcu br. - Uważam jednak, że ten drugi cel może zrealizować zdecydowanie wcześniej - zaznaczył.
W czwartek na koniec sesji przy kursie 17,45 zł wycena spółki wynosiła 680,5 mln zł. Do Ciszewskiego należą akcje stanowiące 71,84 proc. kapitału.
Menedżerowie JR Holding zmienili agencję PR w serwis o tenisie
JR Holding i jego menedżerowie mają doświadczenie w odwrotnych przejęciach na warszawskiej giełdzie. W połowie ub.r. January Ciszewski i szef rady nadzorczej JR Holding Artur Górski za 420 tys. zł kupili od Gremi Media (to wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) 82 proc. akcji agencji public relations ComPress, która w zasadzie nie prowadziła wtedy działalności operacyjnej.
Spółką, przemianowana na Thunderbolt, zaczęła przygotowywać serwis Top Level Tennis z płatnymi kursami wideo, podpisywała umowy ze znanymi tenisistami i trenerami. Pod koniec ub.r. do jej rady nadzorczej weszła Urszula Radwańska, umowy inwestycyjne podpisano też z Agnieszką Radwańską i słynnym przed laty niemieckim zawodnikiem Borisem Beckerem.
Serwis Top Level Tennis ruszył w połowie br., a firma przyjęła jego nazwę. W trzecim kwartale br. zanotowała 36,1 tys. zł przychodów, 473 tys. zł kosztów operacyjnych i 444,9 tys. zł straty netto.
W firmie 22,1 proc. udziałów ma Marek Sobieski, 21,2 proc. - January Ciszewski, a 20,9 proc. - Artur Górski.
W spółki obsługujące youtuberów zainwestował Mediacap
Obecnie twórcy internetowi nie są bezpośrednio obecni na warszawskiej giełdzie, natomiast w ten sektor od kilku lat inwestuje holding marketingowo-badawczy Mediacap. Przejął on kilka sieci partnerskich (obsługujących przede wszystkim youtuberów): w połowie 2017 roku TalentMedia, pod koniec 2018 roku mniejszościowy pakiet udziałów Gameset, na początku ub.r. LifeTube, a jesienią ub.r. Gamellon.
Na początku br. te spółki utworzyły grupę LTTM, która według jej szacunków obsługuje 62 proc. branży profesjonalnych youtuberów w Polsce.
Kryzys wywołany epidemią koronawirusa nie ominął rynku influencerów. Grupa LTTM i Abstra wiosną przeprowadziły spore zwolnienia, a ta pierwsza po niecałym roku zamknęła spółkę Mellon Media produkującą własne treści na YouTube’a.
W trzech kwartałach br. przychody LTTM ze sprzedaży zewnętrznej zwiększyły się rok do roku z 30,67 do 38,78 mln zł. Zysk EBITDA wzrósł z 1,06 do 1,59 mln zł, a zysk netto z działalności kontynuowanej - z 14 do 430 tys. zł. Przy czym w ujęciu like-for-like (czyli bez wpływu zrealizowanych przejęć) wpływy LTTM zmalały o 11 proc.
Dołącz do dyskusji: Ekipa youtubera Friza chce wejść na warszawską giełdę, pomoże jej JR Holding