TVP: 10,9 mln widzów finałowego meczu mundialu, 8,4 mln wg Nielsena
Mecz reprezentacji Francji z Chorwacją na antenie TVP1 i TVP Sport oglądało łącznie 10,92 mln widzów - poinformował Jacek Kurski, prezes TVP na swoim profilu na Twitterze prezentując dane z alternatywnego pomiaru oglądalności. Z kolei wg danych Nielsena mecz śledziło 8,42 mln osób
Finałowy mecz tegorocznego mundialu w Rosji odbył się w niedzielę, 15 lipca br. o godz. 17.00. Spotkanie to wygrała reprezentacja Francji, która pokonała Chorwację 4-2.
Jacek Kurski tuż po zakończeniu spotkania na swoim profilu na Twitterze opublikował dane z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez publicznego nadawcę. Z tych wyników wynika, że średnia widownia meczu Francja-Chorwacja na obu antenach wyniosła 10,92 mln widzów. W TVP1 pojedynek śledziło 9,52 mln osób, a w TVP Sport - 1,41 mln.
W szczytowym momencie widownia meczu na obu antenach wzrosła do 12,60 mln (w TVP1 peak wyniósł 11,11 mln, a w TVP Sport - 1,50 mln).
Ostatni tweet o prawdziwej oglądalności Mundialu 2018.
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) 15 lipca 2018
15.07 g. 17, finał MŚ: Francja-Chorwacja, obie anteny łącznie śr. 10,923 mln; pik 12,602 mln w ost. min. TVP1 śr 9,516 mln; pik 11,107 mln. TVP Sport śr 1,406 mln, pik 1,499 mln. Dziękuję widzom TVP, że znów jesteśmy razem. pic.twitter.com/kOrZRIa5JE
Według najnowszych danych Nielsen Aududience Measurement wczorajszy finał śledziło 8,42 mln widzów, co dało TVP1 i TVP Sport 63,97 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W TVP1 spotkanie śledziło 6,85 mln osób (52,07 proc.), a w TVP Sport - 1,57 mln (11,90 proc.).
Reprezentacja Polski już na etapie fazy grupowej pożegnała się z tegorocznym mundialem (zajmując czwarte - ostatnie - miejsce w grupie H po dwóch przegranych - z Senegalem i Kolumbią i jednym wygranym pojedynku - z Japonią).
Dołącz do dyskusji: TVP: 10,9 mln widzów finałowego meczu mundialu, 8,4 mln wg Nielsena