SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Forbes Women Polska” z nieheteronormatywnymi liderkami biznesu na okładce

Na okładce lutowo-marcowego wydania magazynu „Forbes Women Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zagościły liderki biznesu, które w pracy otwarcie mówią o swojej nieheteronormatywnej orientacji. Wydawnictwo podkreśla, że to zapewne pierwsza taka okładka w historii polskiej prasy biznesowej. Wydanie w kioskach ukazuje się w czwartek.

W wywiadzie dla magazynu liderki są pytane o to, jak i dlaczego dokonały coming outu w pracy, czy i jaki miało to wpływ na ich karierę. Na czym polega podwójny szklany sufit? Jak możliwość otwartego mówienia o sobie wpływa na pracowników i firmę – czy to kwestia etyczna, czy biznesowa, jak w praktyce firmy w Polsce realizują politykę D&I wobec grup LGBT+.

Na okładce znalazły się Bianka Siwińska (prezeska Perspektywy Women in Tech), Kinga Nowakowska (członkini zarządu Grupy Capital Park), Maja Zabawska (Partnerka w Deloitte Doradztwo Podatkowe), Joanna Pastor (senior manager, Software & Platforms Accenture) i Agnieszka Kulikowska (starsza partnerka Page Executive, członkini zarządu Michael Page).

„Czy to będzie dobry rok? Mimo przeciwności odpowiadam twierdząco. Bo kiedy myślę o spotkaniach i rozmowach z bohaterkami naszego okładkowego tekstu, przypominają mi się słynne słowa Michelle Obamy, która opowiadała o swoich córkach i o rasistach w Ameryce. »Zdałam sobie sprawę, że muszę je nauczyć, że język nienawiści i pogardy, który słyszą, nie reprezentuje prawdziwego ducha naszego kraju, że nie możemy się zniżać do ich poziomu«. Zaraz potem padły słowa: »When they go low, we go high« – kiedy oni schodzą nisko, my się wznosimy. Podobnie jak była pierwsza dama USA nasze bohaterki w czasach nagonki, szczucia i poniżania ludzi stają się wzorami dla innych, choćby dla dzieciaków z zawstydzających dla Polski »stref wolnych«. Zostawiam Was więc ze słowami Michelle Obamy. Oby były naszym wspólnym mottem na ten nowy rok” – pisze Aleksandra Karasińska, redaktorka naczelna Forbes Women Polska w swoim wstępniaku w najnowszym wydaniu magazynu.

- W Forbes Women od prawie czterech lat podejmuję tematy dotyczące Diversity, Equity, Inclusion. Temat społeczności LGBT w środowisku pracy, w firmach, jest naturalnym rozwinięciem nurtu D&I – dodaje Karasińska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

- Jednocześnie, co pokazują badania Open for Business, Polska traci 9.5 miliarda złotych przez homofobię, firmy patrzą na środowisko, gdzie mają zainwestować i nie decydują się na nasz kraj. To jest jasny business case dla DEI – podkreśla naczelna „Forbes Women Polska”. - Jednocześnie moim celem w „Forbes Women” jest pokazywanie role models. Bohaterki tej okładki są dla mnie takimi wzorami liderek biznesu: odważnych, autentycznych i zaangażowanych społecznie – dodaje.

W nowym wydaniu znalazły się także: lista „Forbes Women” 23 na 2023, czyli tekst o liderkach, które warto obserwować w ciągu najbliższych miesięcy, tekst o planach i prognozach odbudowy Ukrainy, artykuł o #MeToo w polskim sporcie oraz tekst o Polkach w medycynie i tym, że zderzają się ze szklanym sufitem.

Najnowsze wydanie Forbes Women Polska będzie dostępne w sprzedaży od czwartku 8 lutego w cenie 19,90 zł.

W 2021 roku Ringier Axel Springer Polska przy wzroście przychodów o 20,8 proc. do 663,3 mln zł zwiększył zysk netto z 23 do 33,5 mln zł. Najmocniej urosły wpływy firmy z reklam internetowych.

Dołącz do dyskusji: „Forbes Women Polska” z nieheteronormatywnymi liderkami biznesu na okładce

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bison616
Oczywiście zrobione dla zasięgu, przede wszystkim hasju. Czego nie zrobi biznes żeby się wybić i zarobić. A do tego każdy niech jest tym kim chce być, szkoda że często jest kim innym tylko dla pieniędzy. AVE
0 0
odpowiedź
User
Koko
Nie wiadomo, jak to skomentować
0 0
odpowiedź
User
a
dobrze, niech te firmy trzymają s^ę jaknajdaleu, bo państwo z podatków od nich nic nie będzie miało, a ludzie dostaną tylko więcej afryki w reklamach....
0 0
odpowiedź