„Forbes” i „Wprost” dużo więcej z reklam, w dół „Newsweek” i „Viva!” (TOP10)
Magazyny w styczniu br. cennikowo zarobiły z reklam 11,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosty wpływów reklamowych oscylujące wokół 100 proc. osiągnęły „Forbes”, „Kropka TV”, „Poradnik Domowy” i „Wprost”, natomiast spadki zanotowały „Newsweek Polska” i „Viva!”.
Cennikowe przychody reklamowe (bez autopromocji) magazynów w styczniu br. osiągnęły wartość 171,24 mln zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Oznacza to wzrost w skali roku o 18,27 mln zł, czyli 11,9 proc.
Przy czym faktycznie te wpływy mogły być niższe niż rok wcześniej. Według Starlinka w całym ub.r. wydatki na reklamy w magazynach zmalały bowiem o 14 proc., do 513,6 mln zł (zobacz szczegóły), natomiast pytani przez Wirtualnemedia.pl w styczniu analitycy z innych domów mediowych prognozowali, że w br. ich spadek wyniesie od 10 do 15 proc. (więcej na ten temat).
W styczniu br. relatywnie największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), „Kropka TV” (P&P) i „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Pierwszy tytuł zarobił o 96,8 proc. więcej niż przed rokiem (2,17 mln zł w górę), drugi - o 110,2 proc. (2,08 mln zł w górę), a trzeci o 100,7 proc. (1,82 mln zł w górę).
Przychody z reklam w tygodniku „Wprost” (AWR Wprost) zwiększyły się o 62 proc. (wzrost o 2,99 mln zł), a w „Twoim Stylu” (Wydawnictwo Bauer) - o 37,5 proc. (2,93 mln zł w górę). „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) osiągnął wzrost o 13,7 proc. (czyli 943 tys. zł), natomiast „Tele Program” (Teleprogram) - o 22,4 proc. (656 tys. zł).
Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały w skali roku o 16,8 proc. (1,26 mln zł w dół), a dwutygodnika „Viva!” (Edipresse Polska) - o 18,2 proc. (1,37 mln zł w dół).
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I.2013 | I.2014 |
TWÓJ STYL | 7 815 854 zł | 10 750 525 zł |
TELE TYDZIEŃ | 6 898 767 zł | 7 841 785 zł |
WPROST | 4 817 050 zł | 7 804 400 zł |
NEWSWEEK POLSKA | 7 467 500 zł | 6 211 000 zł |
VIVA | 7 521 322 zł | 6 151 950 zł |
FORBES | 2 242 650 zł | 4 413 950 zł |
PRZYJACIÓŁKA | 4 241 356 zł | 4 259 495 zł |
KROPKA TV | 1 884 028 zł | 3 961 075 zł |
PORADNIK DOMOWY | 1 805 188 zł | 3 622 646 zł |
TELE PROGRAM | 2 929 150 zł | 3 585 422 zł |
monitorowane tytuły razem | 152 969 547 zł | 171 237 408 zł |
Dołącz do dyskusji: „Forbes” i „Wprost” dużo więcej z reklam, w dół „Newsweek” i „Viva!” (TOP10)