FoodCare: reklamy Life pasożytują na Frugo. Maspex: o co chodzi?
FoodCare twierdzi, że reklamy z nowej kampanii napoju Life (Grupa Maspex) wykorzystują projekty przygotowane 8 lat temu dla Frugo. Maspex odpowiada, że nie ma i nie miał nic wspólnego z Frugo, więc trudno odnosić się do tych zarzutów.
Reklamy wykorzystywane w rozpoczętej właśnie kampanii Life są utrzymane w luźnej, młodzieżowej stylistyce. Na poszczególnych layoutach oprócz butelek tego napoju znajdują się hasła „Szanujmy czarny lód” i „Respekt dla czarnego” (zobacz te reklamy). Grafiki na zlecenie MWS, producenta napoju Life, przygotowała agencja MGD. Obie firmy należą do Grupy Maspex.
Zdaniem FoodCare’u, obecnego producenta napoju Frugo, te reklamy „naruszają prawa autorskie i pasożytują na renomie marki Frugo”. Dlaczego? Ponieważ wykorzystują projekty graficzne wykonane dla Frugo w 2004 roku przez agencję Art FM. Przedsiębiorstwo podkreśla, że ma licencję wyłączną na te koncepcje i grafiki, dlatego w jego opinii postępowanie MWS w tej sprawie „nosi znamiona przestępstwa kradzieży własności intelektualnej”. W komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl FoodCare apeluje o usunięcie wszystkich treści związanych z kampanią Life.
>>> „Kiosk” i „Siły natury” - kultowe reklamy Frugo wracają do telewizji (wideo)
Tymczasem przedstawiciele Grupy Maspex deklarują, że nie wiedzą, na jakiej podstawie FoodCare formułuje zarzuty wobec reklam Life. - Przecież nigdy nie mieliśmy nic wspólnego z marką Frugo - ani jako producent, dystrybutor czy podwykonawca działań reklamowych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Liszka, rzeczniczka Maspexu.
Liszka przyznaje, że firma dostała od FoodCare’u taki sam komunikat jak nasza redakcja, ale zaznacza, że zarzuty konkurencji są bardzo mało konkretne. - Kompletnie nie wiem, o którą kampanię Frugo chodzi i nie wiem, na czym miałoby polegać wykorzystanie koncepcji kreatywnej dla tej marki w obecnej kampanii napoju Life. Mało tego, nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek Frugo w przeszłości miało taką kampanię - twierdzi. Rzeczniczka Maspexu dodaje, że jej firma poprosiła FoodCare o przesłanie szczegółów na temat tamtej kampanii Frugo, ale do tej pory ich nie otrzymała. - Bez tych informacji trudno się do tak stawianych zarzutów w jakikolwiek sposób odnieść - podkreśla.
- Grupa Maspex bezprawnie posłużyła się projektami, a jaką drogą weszła w ich posiadanie - to kwestia do ustalenia przez powołane do tego organy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paulina Włodarska, dyrektor marketingu FoodCare'u. - Dysponujemy tymi reklamami Frugo i przekażemy je Państwu w odpowiednim czasie, wraz z informacjami o tamtej kampanii - deklaruje.
Dołącz do dyskusji: FoodCare: reklamy Life pasożytują na Frugo. Maspex: o co chodzi?