„Financial Times” z rosnącą liczbą subskrybentów, przychody cyfrowe wyższe niż z wydań drukowanych
Koncern Nikkei ujawnił częściowo wyniki biznesowe należącego do niego dziennika „Financial Times”. Według danych liczba subskrybentów internetowego serwisu wzrosła o 14 procent w 2016 roku, a przychody z segmentu cyfrowego są wyższe od tych pochodzących z wydań drukowanych.
„Financial Times” został przejęty w 2015 r. przez japoński koncern Nikkei za kwotę 844 mln funtów. Teraz właściciel gazety ujawnił niektóre wskaźniki biznesowe tytułu osiągnięte w ub.r.
Według komunikatu liczba cyfrowych subskrypcji dziennika wzrosła o 14 proc. rok do roku, a obecnie internetowe wydanie „FT” ma ponad 650 tys. płacących użytkowników.
Nikkei zastrzega, że nie ujawni szczegółowych danych dotyczących przychodów i zysków gazety, zaznaczył jednak że przychody z segmentu cyfrowego są obecnie wyższe od tych uzyskiwanych ze sprzedaży drukowanych wersji tytułu.
Nikkei zdradził, że w odniesieniu cyfrowego sukcesu „FT” duże znaczenie miały 2 wydarzenia w ub.r. Pierwszym było głosowanie w sprawie Brexitu, drugim zaś wybory prezydenckie w USA. Liczba nowych subskrybentów w okresach towarzyszących tym wydarzeniom wzrosła odpowiednio o 75 i 33 proc. w porównaniu z pozostałymi miesiącami.
Dołącz do dyskusji: „Financial Times” z rosnącą liczbą subskrybentów, przychody cyfrowe wyższe niż z wydań drukowanych