„Financial Times” wprowadza swój pierwszy płatny podcast. Cheryl Brumley szefową treści audio
„Financial Times” uruchomił swój pierwszy podcast, do którego dostęp jest płatny. Cyklicznej audycji „The Rachman Review” mogą słuchać jedynie użytkownicy płacący za prenumeratę dziennika w jego cyfrowej lub papierowej formie. Wydawca „FT” stawia na rozwój podcastów i mianuje Cheryl Brumley dyrektorką segmentu treści audio.
„Financial Times” miał do tej pory w swojej ofercie 9 różnych podcastów, do których dostęp jest otwarty, jednak odbiorcy tych audycji w ich trakcie muszą się pogodzić z obecnością reklam. Jak podaje wydawca najbardziej popularny jest podcast „The FT News Briefing”, który ma ponad milion słuchaczy miesięcznie.
Teraz, jak donosi serwis Digiday „Financial Times” postanowił sprawdzić inne niż reklama sposoby monetyzacji treści audio i wprowadził do oferty swój pierwszy płatny podcast.
Mowa o audycji „The Rachman Review” nadawanej cyklicznie od pierwszej połowy października br., prowadzonej przez głównego dziennikarza od spraw zagranicznych Gideona Rachmana, którego kolumny są według wydawcy jednymi z najczęściej czytanych w „FT”. W każdym 20-minutowym odcinku podcastu Rachman rozmawia z globalnymi decydentami, politykami i analitykami z całego świata, tak jak zwykle w przypadku swoich artykułów.
Dostęp do nowego podcastu mają jedynie użytkownicy, którzy wykupili subskrypcję „FT” w jego cyfrowej lub papierowej formie, ceny abonamentów wynoszą od 6,8 do 18,5 dol. tygodniowo.
Kierownictwo „FT” w rozmowie z Digiday wyjaśnia, że pierwszy płatny podcast w ofercie dziennika jest eksperymentem mającym sprawdzić możliwości dodatkowego zaangażowania odbiorców gazety. Według zapowiedzi jeśli wyniki tej próby okażą się obiecujące, to w przyszłości do oferty wejdą także inne podcasty z płatnym dostępem i pozbawione reklam.
Wydawca „FT” w coraz większym stopniu stawia na segment podcastów, o czym świadczyć może fakt mianowania Cheryl Brumley, byłej dziennikarki „The Economist” szefową ds. treści audio. Zadaniem Brumley ma być m.in. odpowiedni rozwój zarówno podcastów wspieranych reklamowo, jak i tych dostępnych wyłącznie dla abonentów.
Rynek podcastów rozwija się w ostatnim czasie coraz dynamiczniej. Do końca 2019 r. globalne nakłady na reklamy emitowane w trakcie słuchania podcastów przekroczą kwotę miliarda dolarów – wynika z prognoz firmy analitycznej PwC. Za wzrostami będzie stać rosnąca atrakcyjność formatu, inwestycje w podcasty ze strony takich graczy jak Spotify oraz coraz lepsze narzędzia analityczne wprowadzane w tym segmencie.
Dołącz do dyskusji: „Financial Times” wprowadza swój pierwszy płatny podcast. Cheryl Brumley szefową treści audio