Festiwal Reklamy Złote Orły
Festiwal Reklamy Złote Orły wprowadza zmiany i odświeża wizerune
Festiwal Złote Orły, najstarszy festiwal reklamowy w kraju, w związku z ożywieniem rynkowym przeprowadza zmiany i odświeża wizerunek. W przygotowaniu jest kilka znaczących zmian, które mają pomóc utrzymać Złotym Orłom pozycję festiwalu rzetelnie odzwierciedlającego aktualny stan i poziom polskiej reklamy.
Największą innowacją jest stworzenie odrębnej kategorii głównej - Kampanie reklamowe - w której, podobnie jak w kategoriach produktowych (Reklama filmowa, Reklama drukowana, Reklama radiowa), będzie przyznawane Grand Prix. To właśnie kampanie reklamowe, wysokobudżetowe i wykorzystujące wiele narzędzi dotarcia do konsumentów, mają przeważający udział w kształtowaniu świadomości społecznej i jako takie powinny być o wiele bardziej docenione.
W związku z dużym zainteresowaniem w roku poprzednim kategoriami z grupy Graphic design oraz rosnącym znaczeniem mediów elektronicznych, z konkursu reklamowego zostały wydzielone dwa działy: Design oraz Interactive. Zgłoszenia do nich będą oceniać odrębne grupy jurorskie złożone ze specjalistów w swoich dziedzinach.
Nowością jest wprowadzenie nagrody Agencja Reklamowa Roku. Będzie ona przyznana agencji, która zbierze najwięcej punktów w tegorocznej edycji (Grand Prix - 10, Złoty Orzeł - 5, Wyróżnienie - 1). Wkrótce też opublikujemy rankingi Złotych Orłów: Ranking Agencji Reklamowych oraz Ranking Dyrektorów Kreatywnych, oparte o ten sam system punktacji, a obejmujące wszystkie poprzednie edycje festiwalu.
Festiwal Złote Orły po raz pierwszy odbył się w 1998 roku. Wszystkie wyróżnione i nagrodzone prace wchodzą w skład Kolekcji Polskiej Sztuki Reklamy, tworzonej wspólnie z Muzeum Plakatu, której celem jest kształtowanie tożsamości polskiej reklamy. Łącznie w sześciu edycjach festiwalu zgłoszono 2006 prac - najwięcej nagród zdobyły agencje PZL, D'Arcy i Ad Fabrika.
Dołącz do dyskusji: Festiwal Reklamy Złote Orły