Fakt24.pl liderem, mocno w górę Przegladsportowy.pl i Wyborcza.pl, najbardziej przyciągają Pb.pl i Parkiet.com (serwisy gazet)
Wśród serwisów gazet ogólnopolskich największą odwiedzalność ma Fakt.pl, wyprzedzając Przegladsportowy.pl i Wyborcza.pl, które w skali roku osiągnęły duże wzrosty zasięgów. Najdłuższy średni czas korzystania przez użytkowników notują natomiast witryny „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”.
W czerwcu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5,52 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w nim 175,81 mln odsłon (średnio 31,8 odsłony na każdego) i korzystali łącznie przez 1,55 mln godzin - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna jest liderem wśród stron dzienników ogólnopolskich w każdym z tych kryteriów. Najmniejszą przewagę miała w zeszłym miesiącu w liczbie użytkowników - Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował ich o 248,1 tys. mniej, a Wyborcza.pl (Agora) - o 320 tys. mniej. Jednocześnie Fakt24.pl miał więcej odsłon niż trzy kolejne strony łącznie.
W serwisie „Parkietu” (Gremi Business Communication) każdy z 98,9 tys. użytkowników wykonał przeciętnie 24,9 odsłon. Na Wyborcza.pl średnia liczba odsłon na użytkownika wyniosła 12,1, a na Przegladsportowy.pl - 10,3.
Z kolei najdłużej każdy odwiedzający korzystał z serwisów „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu”. W pierwszym średni czas korzystania przez użytkownika wyniósł w zeszłym miesiącu 0,57 godziny, a w drugim - 0,56 godziny. Za to na stronie Polskatime.pl odwiedzający spędził przeciętnie tylko 0,04 godziny.
Z serwisów „Gazety Wyborczej” ogólnotematyczna Wyborcza.pl (5,2 mln użytkowników i 62,98 mln odsłon w zeszłym miesiącu) jest zdecydowanie popularniejsza od Wyborcza.biz (1,59 mln użytkowników i 8,15 mln odsłon), a wśród stron związanych z „Dziennikiem Gazetą Prawną” najwięcej użytkowników w czerwcu miała Gazetaprawna.pl (1,81 mln), a najwięcej odsłon - Dziennik.pl (9,69 mln).
Serwisy gazet ogólnopolskich w czerwcu 2016 r. | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | zasięg |
Fakt24.pl | 5 523 080 | 175 811 435 | 1 547 101 | 21,66% |
Przegladsportowy.pl | 5 274 956 | 54 417 369 | 1 019 986 | 20,68% |
Wyborcza.pl | 5 203 085 | 62 984 059 | 1 107 853 | 20,40% |
Se.pl | 4 485 418 | 31 314 687 | 383 753 | 17,59% |
Gazetaprawna.pl | 1 806 623 | 5 917 697 | 109 176 | 7,08% |
Dziennik.pl | 1 775 236 | 9 692 583 | 149 653 | 6,96% |
Rp.pl | 1 712 794 | 14 647 940 | 207 544 | 6,72% |
Wyborcza.biz | 1 586 395 | 8 147 500 | 123 787 | 6,22% |
Polskatimes.pl | 706 755 | 2 523 614 | 27 185 | 2,77% |
Pb.pl | 684 105 | 6 052 459 | 390 367 | 2,68% |
Forsal.pl | 460 695 | 2 043 478 | 37 458 | 1,81% |
Parkiet.com | 98 945 | 2 468 890 | 55 609 | 0,39% |
W skali roku zasięg Fakt24.pl zmalał o 4,79 proc. - z 22,75 proc. do 21,66 proc. Za to zasięg witryny „Przeglądu Sportowego” zwiększył się ponad dwukrotnie - z 9,66 proc. do 20,68 proc., co jest związane przede wszystkim z Euro 2016.
Duże wzrosty osiągnęło też kilka innych serwisów. Zasięg Wyborcza.pl zwiększył się o 79,4 proc. (z 11,37 proc. do 20,4 proc.), Pb.pl - o 72,9 proc. (z 1,55 proc. do 2,68 proc.), Dziennik.pl - o 66,5 proc. (z 4,18 proc. do 6,96 proc.), a Se.pl - o 40,5 proc. (z 12,52 proc. do 17,59 proc.).
Zasięg serwisów gazet ogólnopolskich rok po roku | ||
(badania: Megapanel i Gemius/PBI) | ||
domena | czerwiec 2015 | czerwiec 2016 |
Fakt24.pl | 22,75% | 21,66% |
Przegladsportowy.pl | 9,66% | 20,68% |
Wyborcza.pl | 11,37% | 20,40% |
Se.pl | 12,52% | 17,59% |
Gazetaprawna.pl | 6,24% | 7,08% |
Dziennik.pl | 4,18% | 6,96% |
Rp.pl | 5,69% | 6,72% |
Wyborcza.biz | 6,54% | 6,22% |
Polskatimes.pl | 2,28% | 2,77% |
Pb.pl | 1,55% | 2,68% |
Forsal.pl | 1,51% | 1,81% |
Parkiet.com | - | 0,39% |
Na komputerach Fakt24.pl zanotował w zeszłym miesiącu 3,94 mln użytkowników, 98,88 mln odsłon i 882,6 tys. godzin korzystania. Przegladsportowy.pl przy niewiele mniejszej liczbie odwiedzających (3,69 mln) miał ponad trzy razy odsłon mniej (27,16 mln), a Wyborcza.pl zanotowała 3,62 mln użytkowników i 44,45 mln odsłon.
Z serwisu „Pulsu Biznesu” przeciętny użytkownik korzystał przez 0,79 godziny, a ze strony „Parkietu” przez 0,59 godziny. Natomiast na Polskatimes.pl ten wskaźnik wyniósł tylko 0,04 godziny, na Gazetaprawna.pl - 0,07 godziny, a na Se.pl - 0,08.
Serwisy gazet ogólnopolskich w czerwcu 2016 r. na komputerach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | zasięg |
Fakt24.pl | 3 944 379 | 98 883 560 | 882 596 | 15,47% |
Przegladsportowy.pl | 3 694 835 | 27 159 873 | 528 334 | 14,49% |
Wyborcza.pl | 3 625 827 | 44 447 139 | 817 394 | 14,22% |
Se.pl | 2 886 469 | 18 465 675 | 229 710 | 11,32% |
Gazetaprawna.pl | 1 308 246 | 4 318 741 | 86 779 | 5,13% |
Rp.pl | 1 208 188 | 10 590 948 | 153 919 | 4,74% |
Wyborcza.biz | 1 195 825 | 5 605 377 | 87 315 | 4,69% |
Dziennik.pl | 1 140 661 | 6 830 662 | 108 604 | 4,47% |
Pb.pl | 470 881 | 4 912 905 | 372 477 | 1,85% |
Polskatimes.pl | 443 819 | 1 556 890 | 17 195 | 1,74% |
Forsal.pl | 330 052 | 1 393 449 | 27 709 | 1,29% |
Parkiet.com | 79 567 | 2 099 736 | 46 674 | 0,31% |
W internecie mobilnym serwis „Przeglądu Sportowego” miał 2,7 mln użytkowników, więcej niż Fakt24.pl (2,56 mln) i Wyborcza.pl (2,49 mln). Ponadto zanotował nieco więcej odsłon niż na komputerach - 27,26 mln wobec 27,16 mln.
Na Fakt24.pl użytkownicy spędzili łącznie przez 664,5 tys. godzin., z Przegladsportowy.pl - przez 491,6 tys., a z Wyborcza.pl - przez 290,5 tys. Średni czas korzystania z pierwszego serwisu wyniósł 0,25 godziny, najwięcej ze wszystkich analizowanych stron.
Wyborcza.pl na komputerach miała 44,45 mln odsłon, a na smartfonach i tabletach - 18,54 mln. Jeszcze większa przewaga ruchu dekstopowego nad mobilnym była w serwisach Gazetaprawna.pl (4,32 mln odsłon stacjonarnych wobec 1,6 mln mobilnych) i Pb.pl (4,91 mln wobec 1,14 mln).
Serwisy gazet ogólnopolskich w czerwcu 2016 r. na smartfonach i tabletach | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
domena | użytkownicy | odsłony | czas korzystania [godz] | zasięg |
Przegladsportowy.pl | 2 700 167 | 27 257 496 | 491 651 | 10,59% |
Fakt24.pl | 2 559 244 | 76 927 874 | 664 505 | 10,03% |
Wyborcza.pl | 2 490 033 | 18 536 920 | 290 459 | 9,76% |
Se.pl | 2 188 536 | 12 849 012 | 154 043 | 8,58% |
Dziennik.pl | 763 592 | 2 861 921 | 41 049 | 2,99% |
Rp.pl | 627 401 | 4 056 993 | 53 625 | 2,46% |
Gazetaprawna.pl | 614 047 | 1 598 956 | 22 397 | 2,41% |
Wyborcza.biz | 578 883 | 2 542 123 | 36 472 | 2,27% |
Polskatimes.pl | 295 132 | 966 724 | 9 991 | 1,16% |
Pb.pl | 230 201 | 1 139 553 | 17 890 | 0,90% |
Forsal.pl | 138 905 | 650 029 | 9 749 | 0,54% |
Dołącz do dyskusji: Fakt24.pl liderem, mocno w górę Przegladsportowy.pl i Wyborcza.pl, najbardziej przyciągają Pb.pl i Parkiet.com (serwisy gazet)
Biz mógł stracić bo nie wiedzieć dlaczego zrobili "nexta", który na głównej gazeta.pl zabrał częściowo miejsce biz, porusza niby te same treści. Z tym, że jak Biz był sam to chyba jednak bardziej angażował ludzi. Więcej komentarzy, często dłuższe. No i Biz też podpadł pod płatne treści, w tym nawet newsy co jest śmieszne.
Zresztą widać, że Agora/gazeta miesza/zmienia, zniknęła Polygamia, ostatnio Foch (podobno za ambitny, a tak na serio pewnie nie nadawał się do wciskania jakiś produktów), Technologia też okrojona na głównej.
Gazetę takie trochę inne, różnorodne serwisy, działy wyróżniały, pozbywanie się ich niekoniecznie musi być dobre.
Bo jak nie widać różnicy to obojętne, na który portal człowiek wchodzi ?
Wszędzie wielkie zdjęcia, automatycznie włączające się video, polityka, seks, cycki, tyłki, celebryci - i tak na każdym portalu.
Coraz więcej tandety, kiczu, uproszczonych treści. To co trochę bardziej wartościowe znika, traci widoczne miejsce. Jak się przesadzi z takim budowaniem portalu, treści to trudno będzie wrócić. Sami sobie "wychowujecie", uczycie, przyzwyczajacie do takiego poziomu.
To tak jak z płaczem nad czytelnictwem, jak się dziecku nie pokazuje jak np. rodzice czytają, jak się książek w domu nie ma, jak się czytelnictwa nie promuje to efekt jest raczej oczywisty.