SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem wśród dzienników w maju, „Fakt” liderem sprzedaży

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w maju br. był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w maju 2017 roku wyniosła 259 694 egz., czyli o 5,93 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 130 634 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 4,15 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 20,93 proc. do 111 999 egz. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, po raz ósmy z rzędu „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza” (przewaga pomiędzy tymi tytułami w maju br. wyniosła 18 635 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce w październiku ub.r.

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".

Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 9,37 proc. Dziennik ten w maju br. sprzedawał się w liczbie 49 017 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 39 380 egz., po spadku o 9,64 proc.

W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który zyskał 1,02 proc.

Również i w tym ujęciu najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,10 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem wśród dzienników w maju, „Fakt” liderem sprzedaży

40 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aaa
Trump przylatuje, GW tonie... Żyć nie umierać.
odpowiedź
User
Tryt
Nie piszcie "oczko niżej" proszę
odpowiedź
User
xm
Wszystkim rozentuzjazmowanym spadkami "Wyborczej" prawicowym radykałom pragnę zwrócić uwagę, że druga w spadkach jest "Gazeta Polska Codziennie", której sprzedaż i tak jest sztucznie pompowana prenumeratami instytucji rządowych i państwowych spółek.
odpowiedź