„Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem wśród dzienników w maju, „Fakt” liderem sprzedaży
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w maju br. był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w maju 2017 roku wyniosła 259 694 egz., czyli o 5,93 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 130 634 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 4,15 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 20,93 proc. do 111 999 egz. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, po raz ósmy z rzędu „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza” (przewaga pomiędzy tymi tytułami w maju br. wyniosła 18 635 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce w październiku ub.r.
Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".
Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 9,37 proc. Dziennik ten w maju br. sprzedawał się w liczbie 49 017 egz.
Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 39 380 egz., po spadku o 9,64 proc.
W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który zyskał 1,02 proc.
Również i w tym ujęciu najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,10 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z największym spadkiem wśród dzienników w maju, „Fakt” liderem sprzedaży