„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą”
Niezmiennie najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach jest „Fakt”. Drugie miejsce zajmuje „Super Express”, a dopiero trzecia jest „Gazeta Wyborcza”. W I kwartale br. prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.
W pierwszych trzech miesiącach br. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w samych kioskach i salonikach prasowych sprzedawał się średnio w liczbie 340 796 egz. W porównaniu do I kwartału 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,05 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,94 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 155 585 egz., notując spadek o 1,95 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,48 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 18,46 proc. i wyniosła 119 293 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,08 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała jednak będącą na piątym miejscu „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której wynik spadł o 28,01 proc. do 20 590 egz.
>>> Przeglądaj okładki gazet i czasopism w naszym nowym dziale Jedynki
Natomiast jedyny wzrost w tym zestawieniu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż w punktach sprzedających prasę zwiększyła się bowiem o 19,99 proc. do 1 663 egz. Tytuł ten zajął jednak ostatnie miejsce.
ZKDP | I kwartał | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 344 642 | 344 642 | 340 796 | 3 611 | 359 043 | 359 043 | 355 174 | 3 765 |
Super Express | 157 118 | 156 398 | 155 585 | 813 | 160 256 | 159 536 | 158 686 | 850 |
Gazeta Wyborcza | 198 634 | 177 834 | 119 293 | 56 589 | 234 634 | 216 201 | 146 301 | 67 685 |
Przegląd Sportowy | 35 030 | 35 030 | 33 988 | 648 | 36 903 | 36 903 | 36 033 | 742 |
Gazeta Polska Codziennie | 21 187 | 21 180 | 20 590 | 155 | 29 234 | 29 234 | 28 602 | 128 |
Dziennik Gazeta Prawna | 63 159 | 53 382 | 17 172 | 26 979 | 78 594 | 56 389 | 19 189 | 29 086 |
Rzeczpospolita | 59 556 | 56 512 | 9 958 | 39 277 | 81 812 | 62 331 | 12 148 | 45 567 |
Puls Biznesu | 15 681 | 11 107 | 1 779 | 6 861 | 16 591 | 11 857 | 1 964 | 7 730 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 4 931 | 4 395 | 1 663 | 1 525 | 6 691 | 3 790 | 1 386 | 1 967 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” powiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą”