„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „DGP” przed „Rz”
W październiku br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Z kolei jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Super Express”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w październiku 2013 roku wyniosła 320 446 egz. W porównaniu do października 2012 roku zmniejszyła się o 7,25 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,82 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
Drugą pozycję zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 154 241 egz., notując jedyny wzrost w zestawieniu - wyniósł on 0,73 proc. Z kolei ostatnia lokata podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 14,48 proc. i wyniosła 123 264 egz.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,49 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 66,98 proc.
Z szóstego na siódme miejsce spadła „Rzeczpospolita” (Gremi Media). W październiku br. dziennik ten notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 10 270 egz. Tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 37,49 proc.
Sprzedaż kioskowa „Rz” stanowiła 16,36 proc. sprzedaży ogółem tego dziennika (najmniejszy udział w zestawieniu). Tytuł ten mógł się pochwalić największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 69,73 proc.
„Rzeczpospolita” zamieniła się miejscami z konkurencyjnym tytułem - „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes), który znalazł się oczko wyżej, notując spadek o 13,77 proc. do 11 130 egz.
Wirtualnemedia.pl | październik | |||||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wyd. druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wyd. druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 324 260 | 324 260 | 320 446 | 3 597 | 349 231 | 349 231 | 345 511 | 3 637 |
Super Express | 155 748 | 155 028 | 154 241 | 786 | 155 198 | 154 478 | 153 119 | 1 359 |
Gazeta Wyborcza | 208 021 | 184 019 | 123 264 | 58 901 | 241 467 | 219 065 | 144 134 | 72 926 |
Przegląd Sportowy | 36 586 | 36 586 | 35 484 | 742 | 40 297 | 40 297 | 39 339 | 851 |
Gazeta Polska Codziennie | 23 060 | 23 050 | 22 593 | 133 | 30 794 | 30 794 | 30 276 | 125 |
Dziennik Gazeta Prawna | 61 115 | 49 439 | 11 130 | 29 062 | 71 003 | 52 806 | 12 908 | 32 193 |
Rzeczpospolita | 82 345 | 62 785 | 10 270 | 43 777 | 104 317 | 74 775 | 16 428 | 53 707 |
Puls Biznesu | 16 218 | 11 488 | 1 892 | 7 293 | 17 804 | 12 266 | 2 110 | 8 224 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 5 475 | 4 456 | 1 577 | 1 755 | 7 449 | 4 058 | 1 683 | 2 022 |
Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej, „DGP” przed „Rz”