„Fakt” liderem gazet w internecie. W dół „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”, rekord „Przeglądu Sportowego”
Serwis „Faktu” jest niezmiennie najpopularniejszy wśród stron gazet codziennych. Duży wzrost w skali roku zanotowała witryna „Przeglądu Sportowego”, natomiast spore spadki zanotowały serwisy „Super Expressu” i „Gazety Wyborczej”.
W kwietniu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,94 mln internautów, którzy wykonali w nim 107,1 mln odsłon (w tym 14,1 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 20 minut i 19 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Fakt.pl jest liderem wśród stron gazet ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników i odsłon. W pierwszym kryterium wyprzedził w kwietniu witrynę „Super Expressu” (Murator) zaledwie o 56 tys. użytkowników, za to odsłon zanotował ponad trzy razy więcej niż SE.pl i Wyborcza.pl.
Z kolei zdecydowanie na najdłużej internautów przyciągają serwisy dzienników biznesowych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkietu” (Gremi Business Communication). Z pierwszego przeciętny użytkownik korzystał przez ponad półtorej godziny (dokładnie 94:48 minut), a z drugiego przez prawie godzinę (56:12 minut). Za to na stronie „Polski” (Grupa Polskapresse) każdy użytkownik spędził średnio zaledwie 3:54 minuty.
>>> „Dziennik Gazeta Prawna i „Dziennik Bałtycki” liderami w sprzedaży e-wydań
Wyborcza.pl i Wyborcza.biz, tak samo jak inne serwisy „Gazety Wyborczej” od początku lutego są objęte płatnym dostępem do treści (za darmo można przeczytać tylko 10 tekstów). Ich wyniki z lutego i marca analizowaliśmy miesiąc temu (zobacz szczegóły).
Również dwie witryny są związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną”: poświęcona tylko gospodarce i prawu Gazetaprawna.pl i bardziej lifestyle’owy, bliższy portalom horyzontalnym Dziennik.pl. W kwietniu pierwszy serwis miał o jedną trzecią użytkowników więcej od drugiego, ale ponad dwa razy mniej odsłon i prawie dwukrotnie krótszy czas przypadający na każdego użytkownika.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2014 roku
Jako jedyny w zestawieniu serwis „Naszego Dziennika” nie jest w Megapanelu objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają na stronie użytkownicy.
Serwisy gazet ogólnopolskich w kwietniu 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
fakt.pl | 2 936 467 | 107 141 261 | 14 117 688 | 00:20:19 | 13,60% |
se.pl | 2 880 369 | 32 261 468 | 4 756 080 | 00:07:12 | 13,35% |
wyborcza.pl | 2 537 261 | 31 296 144 | 4 282 366 | 00:16:14 | 11,76% |
wyborcza.biz | 1 510 393 | 16 443 000 | 2 967 300 | 00:14:21 | 7,00% |
gazetaprawna.pl | 1 384 780 | 7 768 863 | 756 525 | 00:05:14 | 6,42% |
rp.pl | 1 256 013 | 15 138 805 | 1 712 405 | 00:09:50 | 5,82% |
dziennik.pl | 947 359 | 14 618 731 | 1 481 360 | 00:10:16 | 4,39% |
przegladsportowy.pl | 713 768 | 16 242 359 | 3 863 236 | 00:18:19 | 3,31% |
polskatimes.pl | 418 311 | 2 596 094 | 286 218 | 00:03:54 | 1,94% |
pb.pl | 328 042 | 9 655 315 | 692 217 | 01:34:48 | 1,52% |
naszdziennik.pl | 109 732 | - | - | - | 0,51% |
parkiet.com | 92 182 | 3 737 647 | 319 391 | 00:56:12 | 0,43% |
Fakt.pl odwiedziło w kwietniu br. nieznacznie więcej (o 9 tys.) internautów niż rok wcześniej Wykonali oni w serwisie aż o 47,3 mln odsłon więcej (to wzrost o 79 proc.), a każdy korzystał z niego przez 6:54 minuty dłużej (51,8 proc. w górę). Za to SE.pl stracił w skali roku 458,5 tys. użytkowników, 3,6 mln odsłon i 26 sekund na przeciętnego użytkownika (to spadki o 13,7 proc., 10,2 proc. i 5,7 proc.).
Wyborcza.pl przy 99 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to 4 proc. w górę) zanotowała o 4,8 mln odsłon mniej (13,4 proc. w dół) i 6:16 krótszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika (27,8 proc. w dół). Wyborcza.biz straciła 92,9 tys. użytkowników, 217 tys. odsłon i 24 sekundy na użytkownika (to spadki o 5,8 proc., 1,3 proc. i 2,7 proc.).
Spadki zanotowały również serwisy Gazetaprawna.pl, Rp.pl i Dziennik.pl. Jedynie ten pierwszy miał o 114,4 tys. użytkowników więcej niż w kwietniu ub.r. (9 proc. w górę), natomiast na Dziennik.pl liczba odsłon zmalała o 2,3 mln (13,9 proc. w dół), a średni czas na użytkownika - o 2:21 sekundy (18,6 proc. w dół).
Za to serwis „Przeglądu Sportwego” (Ringier Axel Springer Polska) zyskał w skali roku 220,7 tys. użytkowników, 7,2 mln odsłon i 34 sekundy czasu spędzanego na stronie przez przeciętnego użytkownika, co oznacza wzrosty o 44,8 proc., 79,3 proc. i 3,2 proc.
Serwisy gazet ogólnopolskich rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | kwiecień 2014 | kwiecień 2013 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
fakt.pl | 2 936 467 | 107 141 261 | 00:20:19 | 2 927 497 | 59 822 920 | 00:13:23 |
se.pl | 2 880 369 | 32 261 468 | 00:07:12 | 3 338 916 | 35 909 955 | 00:07:38 |
wyborcza.pl | 2 537 261 | 31 296 144 | 00:16:14 | 2 438 198 | 36 144 738 | 00:22:30 |
wyborcza.biz | 1 510 393 | 16 443 000 | 00:14:21 | 1 603 292 | 16 660 551 | 00:14:45 |
gazetaprawna.pl | 1 384 780 | 7 768 863 | 00:05:14 | 1 270 350 | 8 140 703 | 00:06:16 |
rp.pl | 1 256 013 | 15 138 805 | 00:09:50 | 1 306 950 | 14 696 678 | 00:10:40 |
dziennik.pl | 947 359 | 14 618 731 | 00:10:16 | 1 066 531 | 16 971 227 | 00:12:37 |
przegladsportowy.pl | 713 768 | 16 242 359 | 00:18:19 | 493 071 | 9 058 468 | 00:17:45 |
polskatimes.pl | 418 311 | 2 596 094 | 00:03:54 | 312 461 | 1 908 687 | 00:04:42 |
pb.pl | 328 042 | 9 655 315 | 01:34:48 | 360 665 | 8 959 829 | 01:47:55 |
naszdziennik.pl | 109 732 | - | - | 102 552 | - | - |
parkiet.com | 92 182 | 3 737 647 | 00:56:12 | - | 5 529 855 | - |
Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu”, „Gazety Wyborczej” i „Przeglądu Sportowego” w 2013 i 2014 roku
1 2
Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem gazet w internecie. W dół „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”, rekord „Przeglądu Sportowego”