SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” z najniższą sprzedażą w historii. „Przegląd Sportowy” o 12 proc. do góry (dane za czerwiec)

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w czerwcu br. był „Fakt”. Na plusie znalazły się tylko: „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Polska Codziennie”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czerwcu 2016 roku wyniosła 270 045 egz., czyli o 7,89 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 133 494 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 13,48 proc. - najbardziej w zestawieniu. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 6,95 proc. do 129 802 egz.

Warto dodać, że „Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” zanotowały najniższą miesięczną sprzedaż w historii.

Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 54 226 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 40 686 egz., po spadku o 5,88 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mógł wydawany przez Ringier Axel Springer Polska „Przegląd Sportowy”, który w czerwcu br. szeroko relacjonował turniej piłkarski Euro 2016. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,60 proc. i wyniosła 34 543 egz.

Zyskała jeszcze tylko „Gazeta Polska Codziennie” (Infor Biznes), która w zestawieniu znalazła się na kolejnej lokacie (wzrost o 1,78 proc. do 19 850 egz.).

ZKDP

czerwiec

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

408 746

270 045

270 045

423 936

293 161

293 161

-7,89%

Gazeta Wyborcza

230 372

152 051

133 494

239 860

174 493

154 296

-13,48%

Super Express

234 265

130 522

129 802

251 896

140 215

139 495

-6,95%

Rzeczpospolita

66 798

54 437

54 226

64 465

57 171

55 902

-3,00%

Dziennik Gazeta Prawna

50 780

48 348

40 686

54 818

51 289

43 227

-5,88%

Przegląd Sportowy

71 055

34 543

34 543

60 720

30 952

30 952

11,60%

Gazeta Polska Codziennie

60 805

19 863

19 850

57 460

19 515

19 503

1,78%

Puls Biznesu

13 266

12 578

10 242

15 207

14 017

10 502

-2,48%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 114

4 751

4 390

10 422

5 357

4 843

-9,35%

W czerwcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, który zyskał 25,09 proc.

Najwięcej w tym ujęciu stracił „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,84 proc.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

maj

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Fakt Gazeta Codzienna

408 746

270 045

270 045

412 278

276 051

276 051

-2,18%

Gazeta Wyborcza

230 372

152 051

133 494

230 481

160 029

141 652

-5,76%

Super Express

234 265

130 522

129 802

234 551

137 015

136 295

-4,76%

Rzeczpospolita

66 798

54 437

54 226

62 235

54 241

54 082

0,27%

Dziennik Gazeta Prawna

50 780

48 348

40 686

55 431

51 100

43 673

-6,84%

Przegląd Sportowy

71 055

34 543

34 543

54 687

27 615

27 615

25,09%

Gazeta Polska Codziennie

60 805

19 863

19 850

57 615

20 749

20 736

-4,27%

Puls Biznesu

13 266

12 578

10 242

13 280

12 708

10 325

-0,80%

Parkiet Gazeta Giełdy

7 114

4 751

4 390

7 338

5 006

4 521

-2,90%


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” z najniższą sprzedażą w historii. „Przegląd Sportowy” o 12 proc. do góry (dane za czerwiec)

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jaroslaw z warszawy
koniec jest bliski
odpowiedź
User
marketer
oj bida panie, bida
odpowiedź
User
hahahaha
A tylko dane za czerwiec, w lipcu-sierpniu będzie dno dna dla GW.
odpowiedź