„Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” z najniższą sprzedażą w historii. „Przegląd Sportowy” o 12 proc. do góry (dane za czerwiec)
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w czerwcu br. był „Fakt”. Na plusie znalazły się tylko: „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Polska Codziennie”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czerwcu 2016 roku wyniosła 270 045 egz., czyli o 7,89 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 133 494 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 13,48 proc. - najbardziej w zestawieniu. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 6,95 proc. do 129 802 egz.
Warto dodać, że „Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” zanotowały najniższą miesięczną sprzedaż w historii.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3 proc. Dziennik ten w czerwcu br. sprzedawał się w liczbie 54 226 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 40 686 egz., po spadku o 5,88 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mógł wydawany przez Ringier Axel Springer Polska „Przegląd Sportowy”, który w czerwcu br. szeroko relacjonował turniej piłkarski Euro 2016. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,60 proc. i wyniosła 34 543 egz.
Zyskała jeszcze tylko „Gazeta Polska Codziennie” (Infor Biznes), która w zestawieniu znalazła się na kolejnej lokacie (wzrost o 1,78 proc. do 19 850 egz.).
ZKDP | czerwiec | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 408 746 | 270 045 | 270 045 | 423 936 | 293 161 | 293 161 | -7,89% |
Gazeta Wyborcza | 230 372 | 152 051 | 133 494 | 239 860 | 174 493 | 154 296 | -13,48% |
Super Express | 234 265 | 130 522 | 129 802 | 251 896 | 140 215 | 139 495 | -6,95% |
Rzeczpospolita | 66 798 | 54 437 | 54 226 | 64 465 | 57 171 | 55 902 | -3,00% |
Dziennik Gazeta Prawna | 50 780 | 48 348 | 40 686 | 54 818 | 51 289 | 43 227 | -5,88% |
Przegląd Sportowy | 71 055 | 34 543 | 34 543 | 60 720 | 30 952 | 30 952 | 11,60% |
Gazeta Polska Codziennie | 60 805 | 19 863 | 19 850 | 57 460 | 19 515 | 19 503 | 1,78% |
Puls Biznesu | 13 266 | 12 578 | 10 242 | 15 207 | 14 017 | 10 502 | -2,48% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 114 | 4 751 | 4 390 | 10 422 | 5 357 | 4 843 | -9,35% |
W czerwcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, który zyskał 25,09 proc.
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Dziennik Gazeta Prawna”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,84 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | maj | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 408 746 | 270 045 | 270 045 | 412 278 | 276 051 | 276 051 | -2,18% |
Gazeta Wyborcza | 230 372 | 152 051 | 133 494 | 230 481 | 160 029 | 141 652 | -5,76% |
Super Express | 234 265 | 130 522 | 129 802 | 234 551 | 137 015 | 136 295 | -4,76% |
Rzeczpospolita | 66 798 | 54 437 | 54 226 | 62 235 | 54 241 | 54 082 | 0,27% |
Dziennik Gazeta Prawna | 50 780 | 48 348 | 40 686 | 55 431 | 51 100 | 43 673 | -6,84% |
Przegląd Sportowy | 71 055 | 34 543 | 34 543 | 54 687 | 27 615 | 27 615 | 25,09% |
Gazeta Polska Codziennie | 60 805 | 19 863 | 19 850 | 57 615 | 20 749 | 20 736 | -4,27% |
Puls Biznesu | 13 266 | 12 578 | 10 242 | 13 280 | 12 708 | 10 325 | -0,80% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 114 | 4 751 | 4 390 | 7 338 | 5 006 | 4 521 | -2,90% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” z najniższą sprzedażą w historii. „Przegląd Sportowy” o 12 proc. do góry (dane za czerwiec)