Facebook zmienia ustawienia prywatności 14 mln użytkowników i przeprasza za pomyłkę
W maju 2018 roku posty części użytkowników Facebooka publikowane z ograniczonym zasięgiem stały się widoczne dla wszystkich internautów korzystających z platformy. Facebook przyznał, że to wynik błędu technicznego, przeprosił i obiecał powiadomienie o incydencie zainteresowanych użytkowników. Sprawa może dotyczyć około 14 mln osób publikujących treści na Facebooku.
Awaria polegała na automatycznej zmianie statusu postów zamieszczanych przez część użytkowników. Okazało się że treści, których zasięg był ograniczony np. tylko do kręgu znajomych autora stały się publiczne i mogły zostać odebrane przez wszystkich internautów odwiedzających Facebook.
Serwis oficjalnie przyznał się do błędu informując, że sprawa dotyczy części wpisów opublikowanych pomiędzy 18 a 27 maja br. Facebook wytłumaczył, że to wynik błędu programistów pracujących nad nowymi mechanizmami udostępniania zdjęć w serwisie. Awaria miała zostać usunięta już 22 maja, lecz likwidacja spowodowanych nią szkód trwała kolejnych 5 dni.
Facebook przyznał, że w wyniku błędu mogło ucierpieć ok. 14 mln użytkowników, których posty stały się publiczne wbrew ich intencjom. Serwis przeprosił za błąd obiecując, że posiadacze kont których dotyczyła awaria zostaną o tym powiadomieni przez platformę.
Obecna awaria Facebooka to w ostatnim czasie kolejna wpadka serwisu związana z ochroną prywatności. Wiosną br. okazało się, że Facebook bez zgody 87 mln użytkowników przekazał ich dane zewnętrznej firmie Camridge Analytica. Kryzys, który potem nastąpił zaprowadził Marka Zuckerberga, szefa Facebooka na przesłuchania zarówno w Kongresie USA, jak i w Parlamencie Europejskim. Z kolei na początku maja br. wyszło na jaw, że Facebook współpracował z 60 producentami sprzętu zezwalając im na dostęp do danych na temat użytkowników serwisu.
W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).
Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia ustawienia prywatności 14 mln użytkowników i przeprasza za pomyłkę