SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook zmieni algorytm, ważniejszy czas spędzany na wpisie

Facebook zapowiedział zmianę algorytmu dobierania treści prezentowanych użytkownikom w newsfeedzie. Większego znaczenia nabierze czas poświęcony na czytaniu postów.

Na oficjalnym blogu Ansha Yu i Sami Tas, inżynierowie oprogramowania Facebooka zastrzegają, że planowane zmiany będą dotyczyły przede wszystkim wpisów pochodzących od znajomych użytkowników i w niewielkim stopniu wpłyną na treści publikowane przez marki.

Autorzy komunikatu podkreślają, że obecnie najważniejszymi kryteriami dobierania dla użytkowników postów w ich newsfeedzie są polubienia i komentarze pozostawiane przy konkretnym wpisie oraz liczba udostępnień. Facebook zauważył jednak, na podstawie ankiet wśród użytkowników, że dla wielu z nich konkretne posty są interesujące, jednak nie decydują się oni na kliknięcie przy nich przycisku „Lubię to” bądź napisanie komentarza.

Dlatego Facebook postanowił zwrócić uwagę na inny czynnik dotyczący stopnia zaangażowania odbiorców - czas spędzany przy każdym z postów. Według zapowiedzi algorytm zostanie zmieniony w taki sposób, że będzie wyliczał dokładnie jak, długo użytkownik ogląda lub czyta konkretny wpis. Na tej podstawie dobierane będą kolejne posty od znajomych i umieszczane na czele listy wiadomości w newsfeedzie.

Ansha Yu i Sami Tas wyjaśniają, że kryterium czasu wyświetlania danego postu może być obarczone pewnym błędem. Nie zawsze bowiem długi czas spędzony nad treścią wynika wyłącznie z zainteresowania nią, ale może być spowodowany na przykład słabym połączeniem internetowym. Dlatego dodatkowymi czynnikami będą określone reakcje odbiorców, na przykład podążanie za linkami umieszczonymi we wpisie.

Według zapowiedzi pierwsze zmiany spowodowane wprowadzeniem nowego algorytmu powinny być widoczne dla użytkowników w ciągu kilku tygodni.

Na koniec marca br. Facebook miał na 1,44 mld użytkowników aktywnych w ciągu miesiąca, z czego 1,25 mld korzystało z portalu na urządzeniach mobilnych, a 581 mln tylko w ten sposób (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Facebook zmieni algorytm, ważniejszy czas spędzany na wpisie

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Paweł
poprawcie literówki
0 0
odpowiedź
User
Adamo023
Niech dalej zmieniają. A zakładka Bliskich Znajomych dalej popsuta od dwóch miesięcy
0 0
odpowiedź