Facebook wprowadza zapowiedzi transmisji na platformie Live
Facebook wprowadził na platformie Live możliwość zapowiadania z wyprzedzeniem planowanych transmisji na żywo. - Marki będą dysponować docelowym linkiem do transmisji już kilka dni przed jej startem, to duże ułatwienie zarówno dla fanów, jak i fanpage'y - ocenia dla serwisu Wirtualnemedia.pl Przemysław Żak, specjalista ds. wideo streamingu w FaceAddicted.
Na swojej stronie internetowej Facebook poinformował o wprowadzeniu na platformie Live nowej funkcji, która jest dedykowana użytkownikom przygotowującym własne transmisje na żywo. Opcja, o której mowa, to możliwość powiadamiania z wyprzedzeniem użytkowników Facebooka o tym, że w bliższej lub dalszej przyszłości zostanie nadana relacja live.
Przygotowane za pomocą nowego narzędzia powiadomienia są kierowane do użytkowników Facebooka i pojawiają się w ich Newsfeedzie. W zapowiedzi można podać czas planowanego nadania transmisji, jest też możliwość skorzystania przez użytkownika z opcji „Reminder”, dzięki której w miarę zbliżającego się terminu rozpoczęcia przekazu jego potencjalni odbiorcy otrzymają dodatkowe powiadomienie.
Facebooka informuje, że nowa funkcja pozwala na emisję zapowiedzi z maksymalnie tygodniowym wyprzedzeniem, na razie też jest ona dostępna jedynie dla wybranych partnerów platformy Live. W niedalekiej przyszłości ma jednak trafić do szerokiego grona użytkowników portalu.
Zapowiadając nowe rozwiązanie Facebook wyjaśnia, że wprowadza je w odpowiedzi na głosy użytkowników. Ten motyw potwierdza w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Przemysław Żak, specjalista ds. wideo streamingu w FaceAddicted.
- Planowanie transmisji to funkcjonalność, której najbardziej domagali się użytkownicy platformy Live od chwili jej premiery - zaraz obok natywnej obsługi nadawania z kilku smartfonów - przypomina Przemysław Żak. - Z naszego doświadczenia wynika, że większość marek planuje transmisje z wyprzedzeniem i zapowiada ją np. poprzez reklamy na Facebooku, aby zmaksymalizować liczbę odbiorców. Niestety prowadzi to do rozproszenia komunikacji i konieczności przekierowania ruchu do docelowego posta ze streamem (który był dostępny tylko po rozpoczęciu transmisji). Nie było też gwarancji, że osoba którą zainteresowała reklama trafi na transmisję, kiedy ta się zacznie.
Według naszego rozmówcy dzięki planowaniu transmisji marki będą dysponować docelowym linkiem do transmisji już kilka dni przed jej startem, co jest dużym ułatwieniem zarówno dla fanów, jak i fanpage’y.
- Osoby zainteresowane transmisją będą mogły też w łatwy sposób "zapisać się" na transmisję - co na pewno wpłynie na wzrost konwersji - podkreśla Żak. - Zniknie też problem przekierowywania ruchu z reklam na docelowy post z transmisją. Dzięki temu działania marketerów będą dużo bardziej efektywne - pozwolą dotrzeć do większej liczby osób zainteresowanych naszym przekazem tak naprawdę mniejszym kosztem. Poczekalnia to funkcja z której często korzysta się przy transmisjach z konferencji czy koncertów, która przyda się w tego typu sytuacjach, oraz zaplanowanych streamach, które często z niezależnych przyczyn zaczynają się z „poślizgiem”. Jest to jednak feature raczej z kategorii „nice to have” - ocenia ekspert z FaceAddicted.
W II kwartale br. Facebook zanotował 6,4 mld dol. przychodów i 2 mld dol. zysku. Na dobry wynik finansowy serwisu największy wpływ miały przychody z reklam, które wyniosły 6,2 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza zapowiedzi transmisji na platformie Live