Facebook wprowadza nowy mechanizm dotarcia z reklamami do imigrantów
Facebook uruchomił nowy mechanizm targetowania reklam, który ma ułatwiać reklamodawcom dotarcie do 92 milionów imigrantów korzystających z portalu.
Nowy sposób targetowania jest dostępny we wszystkich narzędziach reklamowych oferowanych przez Facebook i można go łączyć z innymi kryteriami. W ten sposób firmy mogą dotrzeć do wszystkich imigrantów żyjących w danym kraju.
Natomiast mechanizm działający w odwrotną stronę, pozwalający na dotarcie do emigrantów określonej narodowości bez względu na kraj, w którym aktualnie żyją, jest na razie dostępny w Brazylii, Indonezji, Chinach, RPA i Indiach.
Jednym z pierwszych reklamodawców, które skorzystały z nowego mechanizmu, były linie lotnicze Etihad Airways. Firma przed świętem Diwali dotarła do ponad 500 tys. obywateli Indii żyjących na Bliskim Wschodzie. Reklamy w serwisie Facebook skierowane do indyjskich emigrantów wygenerowały 700 rezerwacji biletów na loty do Indii, co przełożyło się na 50-krotny zwrot z inwestycji.
Facebook zapewnia, że nowy mechanizm został stworzony z poszanowaniem zasad prywatności, a portal nie dzieli się z reklamodawcami informacjami, które mogłyby doprowadzić do ujawnienia tożsamości konkretnych użytkowników.
Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Facebooka na koniec grudnia 2014 r. wynosiła 1,39 miliarda (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza nowy mechanizm dotarcia z reklamami do imigrantów