Facebook testuje nowe emotikony w Reactions, wśród nich przycisk Nie lubię!
Facebook rozpoczął ograniczone próby wzbogacenia zestawu emotikon w opcji Reactions. Serwis zapowiada, że chce pozwolić użytkownikom na jeszcze lepsze możliwości prezentowania swoich odczuć. Wśród opcji pojawia się też przycisk Nie lubię! z kciukiem skierowanym w dół.
Do informacji na temat testów nowej funkcjonalności dotarł serwis TechCrunch, a Facebook w rozmowie z nim potwierdził że prowadzi tego typu testy.
Obejmują one szerszy niż dotąd zestaw emotikon wchodzących w skład opcji Reactions, dotyczą na razie niewielkiej grupy użytkowników i obejmują jedynie komunikator Messenger.
Przyciski Reactions zostały wprowadzone przez Facebooka na początku ub.r. Serwis wyjaśniał wówczas, że nowe emotikony umieszczone obok tradycyjnego przycisku Lubię to! zostały wprowadzone po to, by użytkownicy mogli wyrazić za ich pomocą bardziej skomplikowane odczucia takie jak smutek, śmiech czy złość.
Charakterystyczne jest to, że wśród dostępnych w ramach testów emotikon pojawił się symbol Nie lubię!, którego wprowadzenie błędnie przewidywano jeszcze w grudniu 2014 r. Przycisk z kciukiem skierowanym w dół nie pojawił się jak dotąd na Facebooku, teraz jednak zaobserwowano go w zestawie.
W rozmowie z TechCrunch przedstawiciel Facebooka uniknął odpowiedzi na pytanie, czy planowane jest wprowadzenie na stałe w ekosystemie serwisu przycisku wyrażającego jednoznaczną dezaprobatę. Zamiast tego ograniczył się do stwierdzenia, że firma wciąż poszukuje nowych form wyrażania emocji przez użytkowników, a obecne próby są częścią takich działań.
W ub.r. Facebook zanotował 27,6 mld dol. przychodu, a zysk netto wzrósł z 3,6 mld do 10,2 mld dol.
Dołącz do dyskusji: Facebook testuje nowe emotikony w Reactions, wśród nich przycisk Nie lubię!