Facebook testuje platformę Lol z zabawnymi animacjami i prankami, chce zatrzymać w serwisie nastolatki
Facebook rozpoczął próby nowej platformy o roboczej nazwie Lol. Ma ona zaoferować treści o charakterze rozrywkowym, takie jak zabawne animacje i GIF-y, memy czy tak zwane pranki, czyli filmowe żarty przygotowywane przez twórców. Dzięki Lol Facebook chce przyciągnąć do swojego ekosystemu najmłodszych użytkowników, którzy coraz częściej z niego rezygnują.
Informacje na temat testów aplikacji o nazwie Lol Facebook potwierdził w rozmowie z serwisem TechCrunch. Wynika z nich że próby są prowadzone w niewielkiej grupie ok. stu młodych użytkowników z amerykańskich szkół.
Na platformie Lol znajdują się typowo rozrywkowe treści, takie jak zabawne animacje, memy oraz tzw. pranki, czyli filmowe żarty przygotowywane przez twórców. Zawartość Lol jest obecnie tworzona na podstawie materiałów publikowanych na Facebooku i została podzielona na kilka kategorii, takich jak Dla Ciebie, Zwierzęta czy Pranki.
Na razie nie ma bliższych informacji na temat tego kiedy zakończą się obecne testy i kiedy Lol może zostać udostępniona szeroko użytkownikom. Tajemnicą pozostaje też sposób w jaki Lol będzie działać – czy jako osobna aplikacja, czy też jako część jednego z serwisów prowadzonych przez Facebook.
Lol może być sposobem na przyciągnięcie do ekosystemu Facebooka młodych użytkowników, co jest dla firmy szczególnie istotne w świetle niekorzystnych statystyk. Według nich np. w USA użytkownicy do 16. roku życia coraz częściej rezygnują z używania Facebooka, obecnie z platformy tej korzysta 36 proc. młodych Amerykanów, podczas gdy w 2016 r. odsetek ten sięgał 60 proc.
W trzecim kwartale 2018 r. Facebook odnotował przychód na poziomie ponad 13,5 mld dol., a zysk netto wzrósł do ponad 5,1 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc wynosi blisko 2,3 mld.
Dołącz do dyskusji: Facebook testuje platformę Lol z zabawnymi animacjami i prankami, chce zatrzymać w serwisie nastolatki