Filmy wideo z ankietami, treści AR i grywalne reklamy - Facebook wprowadza nowe formaty dla marek
Facebook zapowiedział wprowadzenie na swojej platformie nowych form reklamowych. W ofercie mają się znaleźć filmy wideo z ankietami dla odbiorców, rozszerzenie dostępności dla marek treści budowanych w technologii rozszerzonej rzeczywistości, a także reklamy grywalne zwiększające zaangażowanie użytkowników.
Jak informuje Facebook pierwszą z nowości w jego ofercie reklamowej jest możliwość tworzenia materiałów wideo zawierających ankiety i publikowanych w Aktualnościach Facebooka wyświetlanych na urządzeniach mobilnych.
Według Facebooka z wstępnych ustaleń wynika, że reklamy ankietowe zwiększają świadomość marki w większym stopniu niż tradycyjne formaty wideo i podnoszą ją w 5 na 9 przypadków. Zgodnie z zapowiedzią nowe rozwiązanie będzie dostępne na całym świecie od września br.
W komunikacie serwis prowadzony przez Marka Zuckerberga zaznacza, że coraz większa liczba reklamodawców jest również świadoma potencjału reklam tworzonych z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR). W USA 63 proc. ankietowanych internautów twierdzi, że wypróbowało kreację AR stworzoną przez markę.
W odpowiedzi na ten trend Facebook ogłosił rozszerzenie możliwości wykorzystania reklam AR na większą liczbę reklamodawców, rozpoczynając tej jesieni ich otwarte beta testy na całym świecie.
Ponadto firma postanowiła rozszerzyć katalog interaktywnych formatów o reklamy grywalne, które dzięki zaproszeniu odbiorcy do zaangażowania w zawartą w nich grę mają sprzyjać podnoszeniu poziomu konwersji.
W ramach pilotażu marka Vans wspólnie z Creative Shop Facebooka stworzyła grę w której gracz wciela się w kultową postać Stevena Van Dorena, który schodząc po zboczu góry ma za zadanie zebrać jak największą liczbę punktów. Facebook twierdzi że ta grywalna kreacja spowodowała wzrost znajomości reklamy (ad recall) o 4,4 pkt oraz wskaźnika przychylności do marki (favorability) o 2,4 pkt. M.in. dlatego w ofercie Facebooka pojawiła się oferta emitowania reklam w grywalnej formie.
W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczu koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.
Dołącz do dyskusji: Filmy wideo z ankietami, treści AR i grywalne reklamy - Facebook wprowadza nowe formaty dla marek
#anty-reklama.