Facebook po raz pierwszy reklamuje nazwę Meta
Facebook ruszył z działaniami promującymi nową nazwę Meta. Mark Zuckerberg na swoim profilu pokazał pierwszą reklamę pokazującą praktyczne działanie metaverse.
Pod koniec października szef Facebooka Mark Zuckerberg ogłosił, że gigant technologiczny zmienia nazwę firmy na "Meta". Nowa nazwa firmy odnosi się do "metaverse" czyli internetu w wirtualnej rzeczywistości. Zuckerberg odbył "spotkanie" ze znajomymi, reprezentowanymi przez trójwymiarowe awatary we wspólnym wirtualnym pokoju stylizowanym na statek kosmiczny.
Teraz Zuckerberg zaprezentował nową kampanię, która zabiera użytkowników do wnętrza metawersum. Ilustruje ona jego wizję "metaverse" w 3D.
Reklama "This is going to be fun" przedstawia grupę przyjaciół odwiedzających muzeum. Zatrzymują się przy klasycznym obrazie, aby docenić jego piękno i zauważają coś niezwykłego. Nieożywione zwierzę w obrazie zaczyna się ruszać, a obraz widziany teraz w 3D przenosi przyjaciół do metaverse Facebooka.
W metaverse awatary, hologramy i Horizon
Dostęp do metaverse ma być możliwy nie tylko przy użyciu gogli do wirtualnej rzeczywistości, lecz także okularów do rozszerzonej rzeczywistości, komputerów i smartfonów.
- Urządzenia nie będą już głównym punktem uwagi użytkowników - przekonywał szef Facebooka. W metaverse ma być możliwe sterowanie gestami, głosem, a nawet myślami. Internauci w metaverse będą awatarami, będą też mogli tam przenosić zdjęcia, filmy, muzykę czy książki.
- Dużo przedmiotów obecnie fizycznych, np. ekrany, będą w przyszłości hologramami. Nie będziemy potrzebowali fizycznego telewizora, kupimy hologram za dolara od jakiegoś dzieciaka z liceum - przekonywał Zuckerberg.
Kilka dni po deklaracji Facebooka Microsoft zapowiedział budowę własnego metaverse wywołując ogromną falę spekulacji wśród ekspertów technologicznych z całego świata. Podczas konferencji Microsoft Ignite, Satya Nadella, dyrektor generalny firmy,https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/microsoft-metaverse-co-to-jak-dziala przedstawił plany stworzenia współdzielonych wirtualnych światów w postaci całkowicie nowych platform, które pozwolą ludziom osadzić świat rzeczywisty w cyfrowych realiach. Technologia zastosowana przez Microsoft ma równocześnie zapewnić każdemu użytkownikowi „prawdziwą obecność w przestrzeni cyfrowej”. Należy tu zaznaczyć, że tworzone przez firmę struktury będą funkcjonowały w obrębie usługi chmury Microsoft Cloud.
W trzecim kwartale br. Facebook zanotował wzrost przychodów rok do roku o 33 proc. do 28,28 mld dolarów i zysku netto z 7,85 do 9,19 mld dolarów. Do koncernu należą platformy Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp. W zeszłym kwartale miały globalnie 3,58 mld użytkowników, a sam Facebook - 2,91 mld.
Dołącz do dyskusji: Facebook po raz pierwszy reklamuje nazwę Meta