Facebook at Work pojawi się za kilka miesięcy, dodatkowe funkcje będą płatne
Przeznaczona do kontaktów służbowych platforma Facebook at Work ma się pojawić na rynku za kilka miesięcy. Według zapowiedzi niektóre funkcje dostępne na platformie będą płatne w wysokości kilku dolarów miesięcznie za jednego użytkownika.
O planach wprowadzenia serwisu Facebook at Work w ciągu kilku najbliższych miesięcy poinformował Reuters opierając się na swoich ustaleniach w kierownictwie Facebooka.
Platforma jest testowana już od prawie roku, obecnie w próbach uczestniczy ok. 300 firm, wśród których są Heineken, Royal Bank of Scotland czy Stella and Dot.
W założeniach Facebook at Work będzie serwisem całkowicie oddzielonym od funkcjonującej obecnie platformy społecznościowej. Każdy użytkownik zakładający tam konto będzie mógł utrzymywać kontakty ze swoimi współpracownikami czy znajomymi z branży, a także korzystać z wyspecjalizowanych narzędzi, np. pozwalających na grupową pracę nad konkretnymi projektami. Stworzenie nowego środowiska społecznościowego pozwoli na oddzielenie kontaktów służbowych od treści o charakterze prywatnym, np. rodzinnych zdjęć czy zabawnych wpisów.
Według zapowiedzi do profesjonalnej wersji Facebooka zostanie przeniesionych ok. 95 proc. rozwiązań stosowanych w dostępnym obecnie serwisie. Facebook at Work początkowo ma być dostępny jedynie dla firm, być może później dostęp do niego uzyskają także prywatni użytkownicy. Reuters ujawnia też, że niektóre funkcje platformy (na przykład narzędzia analityczne czy te służące do obsługi klientów) będą dodatkowo płatne w wysokości kilku dol. miesięcznie za jednego użytkownika.
Dołącz do dyskusji: Facebook at Work pojawi się za kilka miesięcy, dodatkowe funkcje będą płatne