Europa może niedługo przegonić USA w reklamie online
Wielu analityków twierdzi, że Europa wkrótce stanie się większymrynkiem reklamy online niż Stany Zjednoczone.
Jak donosi serwis Media Life, USA od lat były liderem jeślichodzi o największy rynek i najszybciej rozwijający się regionświata w reklamie internetowej. To ma się jednak zmienić. Wprawdzieróżne analityczne firmy różnią się co do liczb w swoich prognozach,ale wszystkie są zgodne, że Europa wysunie się tutaj przed USA.
Według Forrester Research, europejski rynek internetowy w latach2006 - 2012 ponad dwukrotnie zwiększy swoją wartość - z 10,55 do22,5 miliarda dolarów. Z kolei Group M szacuje, że wydatkiinternetowe w Europie Zachodniej zwiększą się w przyszłym roku o28,2 procenta, podczas gdy w przypadku USA wzrost wyniesie tylko11,6 procenta.
Tymczasem firma PricewaterhouseCoopers (PwC) prognozuje, że wlatach 2007 - 2001 wydatki internetowe w Europie Zachodniej będąrosły na średnim rocznym poziomie 20,9 procenta, a w USA wzrostwyniesie średnio 16,1 procenta rocznie w tym samym okresie. WedługPwC jeszcze lepiej będzie wyglądała sytuacja w Europie Wschodniej,gdzie wydatki te będą rosły na poziomie 36,6 procenta rocznie.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: Europa może niedługo przegonić USA w reklamie online