Euro-Net, Ferrero i Media Expert zwiększyły wydatki reklamowe o jedną trzecią, w dół USP Zdrowie, Polkomtel i Neonet
W pierwszych jedenastu miesiącach 2021 reklamodawcy najbardziej zwiększyli wydatki na reklamę kinową, zewnętrzną i telewizyjną. O ponad 30 proc. wzrosły budżety reklamowe Euro-Net Warszawa i Ferrero Polska. Mniej na reklamę wydali USP Zdrowie, Neonet Wrocław i Polkomtel - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W okresie od stycznia do listopada 2021 reklamodawcy wydali w mediach tradycyjnych (bez internetu) blisko 34,5 mld zł. To 9,4 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).
Najwięcej budżetów (ponad połowa) – 19,95 mld zł – trafiło do telewizji, co oznacza wzrost wydatków na reklamę na szklanym ekranie rok do roku o 11,4 proc.
8,44 mld zł marketerzy przeznaczyli na reklamę w radiu (wzrost w skali roku o 6,8 proc.). Na reklamę w magazynach przeznaczono 3,16 mld zł (wzrost o 4,5 proc.), a w dziennikach – 1,14 mld zł (wzrost o 2,9 proc.).
Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły w omawianym okresie 1,16 mld zł (wzrost o 14,5 proc.), a na reklamę w kinach – 609,2 mln zł (wzrost o 26,5 proc.). W skali roku zmalały nakładę na reklamę OOH w Metrze – o 60,2 proc., do 41,7 mln zł.
Aflofarm, Media Expert i Euro-Net na podium
Liderem wydatków reklamowych niezmiennie pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm, mimo że rok do roku zmniejszyła budżety reklamowe w mediach o 5,2 proc., do 2,09 mld zł.
Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje firma Terg, właściciel sieci sklepów Media Expert z wydatkami w kwocie 876 mln zł (wzrost rdr o 28,2 proc.), a trzecia lokata należy do Euro-Net Warszawa, które wydało na reklamy 827 mln zł (wzrost o 37,2 proc.).
Lidl przeznaczył na promocję w tradycyjnych mediach 803,7 mln zł (+7,3 proc.), Ferrero Polska – 686 mln zł (+32,4 proc.), Natur Produkt Zdrovit – 653,2 mln zł (+6 proc.).
Firma USP Zdrowie wydała 518,6 mln zł (mniej o 3,7 proc.), Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka – 435,3 mln zł (+0,5 proc.), Neonet Wrocław – 384,7 mln zł (mniej o 4,9 proc.), a Polkomtel – 340,4 mln zł (mniej o 6,2 proc.
Dołącz do dyskusji: Euro-Net, Ferrero i Media Expert zwiększyły wydatki reklamowe o jedną trzecią, w dół USP Zdrowie, Polkomtel i Neonet